Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Karin A föreläsning

Av jenny - 17 maj 2008 19:12



Karin A-föreläsning

I torsdags var jag och Company på en föreläsning med Karin Augustsson.

Många av "trixen" är ju gamla beprövade men dess användning lite klurigare och välbehövliga kunskaper. Mycket bra ideér om hundhälsa.
Det var intressant att se att några av rörelserna påminde väldigt mycket om Feldenkraismetoden..

Mer om feldenkrais finner du här http://www.feldenkrais.com/ eller en bra länk på svenska här http://www.feldenkraispraktiken.se/

"Fördelar med Feldenkrais:

- Lätta och eleganta rörelser
- Gång med lätthet
- Enklare, friare andning
- Större flexibilitet, koordination & balans
- Ökad energi nivå
- Lätt och ledig hållning
- Befriad från värk & smärta
- Mer förfinad idrottslig förmåga och artistiskt utförande
- Mer vilsam sömn
- Skadeförebyggande / fullständigt, snabbare tillfrisknande
- Strategier för att förbättre rörelse i villken aktivitet som helst"
Så står det på första sidan och många av fördelarna stämmer ju överrens med Karins OH om vad det ger för nytta.
Helt klart tidskrävande träning men med tanke på all tid man lägger ner på just träning så känns detta som en stor del av själva verktyget för att hålla hunden hel både längre och i helhet.
Tack för att vi fick komma!

/Jenny

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards