Alla inlägg den 5 maj 2008

Av jenny - 5 maj 2008 22:48


Här har det varit full rulle! Fåren kom förra veckan och det blev lite vallning. Avslutning på förberedande vallkursen, min lägenhet blev tom igen och jag flyttar hem, osv osv. Mycket som hänt. Ja just det- jessica och company kom hem till sthlm!


På fredagen började Vappus hoppteknikkurs och höll på till söndagen. Emellan kursdagarna passade vi på att piffa till tillvaron med lite extra dramatik. Som om vi inte haft full rulle redan innan liksom.

Kortfattat: Majsan spetsade sig själv i strupen med en vass pinne och hamnade på akuten efter sista nattpromenaden. Mindre kul men majsan mår efter omständigheterna precis lika bra som den lilla prinsessa hon är! *puh*. Hon hade tur sa veterinären. Blev ett stort hål rakt ner i tungdelen....

Sen dagen efter lyckades jag med konsten att lägga plånboken på biltaket och efter mycket letande fann vi den på motorvägen där vi parkerade med lysen och varningsblinkers på etc.

Fann mina trasiga kort och pass och var lycklig för passet som var helt.

Jippie äntligen hem...Men bilen startar inte!! Batteriet var dött. VILKEN pärs! Det här skulle ni sett...Jenny med för stora brallor som åkte ner, puttandes en opel astra på motorvägens gren...yeeeaaaiijjj!!! Tillslut gick den igång och vi pustade ut!

Ärligt talat var det länge sen jag garvade så hysteriskt som den dagen.

Det var liksom too much;-)


Slutet gott allting gott!


Kursen var en mycket positiv upplevelse speciellt som jag hade noll förkunskaper om ämnet hoppteknik. Det har förändrat min syn på hopphinder för alltid och jag vill lära mig MYCKET mer!

Det var länge sen jag gick en kurs som kändes bara så helt rätt för mig.
Min största behållning förutom alla nya kunskaper, är att Mini, trots tröttheten och spökena, ändå fortsatte att leka och samarbeta med mig och att hon inte tappade huvudet och koncentrationen när hon inte förstod för att JAG inte förstod *ler*... Sånt ser man tydligt i såna här lägen. Många fina ord om min lilla plutta som jag kommer leva på länge! Tyckte Vappu var väldigt generös och duktig på att finna bra saker i varje hund. För så är det ju-alla hundar har nåt deras mattar tagit fram i dom som är bra! Det märks att hon är psykolog också;-)


Lilla bus (som var med under hela helgen) Jessica´s Xcapah mer kallad APAN är en helt underbar valp. Nja inte sådär som i rar och go utan mer som hej ska vi kampa med dina nycklar eller nåt...? väldigt träningsbar valp som jag tror mycket på...*läcker* och SÅ cool i alla miljöer!

Sen var det en hel del aha-upplevelser att se andra hundar träna hoppteknik.....säger bara såhär: Vill se mera, mera!


I em/kväll har vi varit ute hos fåren två ggr. Först mamma och jag bara för att titta till dom och senare mötte vi upp Helga för en picknick vid hagen, satte ihop en förvaringslåda, sen dök även jessica upp och picknickade hon med:-)

Blev ingen vallning mer än typ 1 minut då Mini fick gå fram mot fåren för att mamma skulle få se lite men insåg snabbt att hon fortfarande var trött efter helgens alla kursövningar för att få till en bra träning, så vi avslutade där. Nog bra att inte alltid ha förväntningar på att få valla bara för att man är där....


Nu måste jag plugga teori igen för det ska bli tredje gången gillt snart......


Godnattis!





Ovido - Quiz & Flashcards