Alla inlägg den 11 maj 2008

Av jenny - 11 maj 2008 20:59

Tack för alla grattisar! Jag behövde verkligen bli godkänd. Annars vet jag inte vad jag hade gjort. Skönt är det varje fall. Plötsligt släppte all press om att plugga teori och jag kan ägna mig åt helt andra saker.


Bl.a har jag roat mig med att tömma och diska gamla kryddburkar, sorterat dom i olika påsar för återvinning:-)


Tvättat MASSOR med kläder, hundbäddar, filtar etc.


Sköna promenader med bad har det även blivit. Minimusen är numera simmarmusen! Simmar och kommer inte ens i land för hon simmar ju runt med sin rödrosa apportbock i mun. Hon är verkligen söt...

Majsan är mest bara galen! Skakar och är besatt av att BADA bada, simma simma och hämta grejer-Nuuu. Som vanligt mao. Min lilla apportör.Puss


Lustigt, nu har jag TVÅ badgalningar....

Hur gör jag....?


Vi har även lyckats med bedriften att svänga in på fel sida av vägen (mötande) då vi var upptagna med att konstatera att det alltid sitter fula, skalliga gubbar i snygga, skinande sportbilar. FEL fick vi!
Hoppsan! sa vi båda två när vi kom fram till killarna i sportbilen var rätt läckra killarna samt att vi körde in på MOTSATT riktning. Åhej och hå så det kan bli;-)


Det är aldrig en tråkig stund när Jess är med! *garv*


Imorn ska jag köra halkbana. Har inga förväntningar mer än att jag skulle valt sovmorgontider...hihi men men. Skönt när det är klart varje fall!


Nu ska jag nog greja vidare här hemma. Måste sortera allt mitt samlarskräp. Men det är svårt. Började med att sortera hundarnas lekkorgar ......Vissa leksaker var gamla och skruttiga men jag tänkte tyvärr för ofta.."åh nä den kan jag inte slänga det var ju Minis första leksak, eller nä jag kommer ihåg när jag köpte den här och majsan var så lycklig, eller den här bollen älskade verkligen majsan osv osv osv osv osv.

Det tog liksom inte slut så jag fick helt enkelt låta tjejerna avgöra genom lek å testa metoden...*ler*


I mitt förråd som för övrigt också behöver städas och rensas, står min underbara sekretär som jag bara inte kan göra mig av med. Jag älskar den!
Den får inte plats i min lägenhet men jag älskar den ändå och kan bara inte slänga eller sälja den. Psyko nä vaddå! Man kanske kan ha den på uteplatsen *ler*


Gah! uteplatsen är ett annat kapitel. DÄR behövs det verkligen ett lyft. Det kommer.... I juni när man är hemma mer och vill ha fint omkring sig...då ska även den få lite kärlek!


Man måste ju prioritera om de små sakerna här i livet:-)

Rätt oväsentliga men ändå viktiga för helheten.

Den sköna feelingen...



 /Jenny







Ovido - Quiz & Flashcards