Alla inlägg den 30 maj 2008

Av jenny - 30 maj 2008 19:26

Här är lite blandade bilder. Orkar inte sätta text på dom. Notera Mini och Xcapahs sovstund. Bästa vänner:-)

Inte heller lätt och ta bilder när man vallar..kameran gillar inte rörelse.

Det har blivit mycket badande dom här dagarna! 

Av jenny - 30 maj 2008 17:54


Igår fick jag för mig, klockan 21 på kvällen, att maja och jag skulle banträna.

Ett väldigt osmart drag visade det sig...


Väl på plats ända ut i kista kom således en förbaskad luftballong!
Det var kört. Tvingade skrajsna maja ur bilen och la henne på agilityplan.
För majas del får hon inte gömma sig. Av egen erfarenhet blir det bara värre då. Det är mycket som blivit bättre sen jag slutade låta henne gömma sig. Nog om det. Tränade med Minimusen.


Kort därpå kommer jess och Tervarna AB. Då blev majsan jätteglad!

Och glömde allt.


Tränade banan som var klass 2 tror jag. Jag längtar inte till årets första tävling på väsby nästa vecka.

Hon hade glömt: kontaktfält, slalom, korrekta tunnelingångar, KONTAKT med mig.

Min följsamma hund var helt bortblåst. Jag var helt frustrerad.


Sen insåg jag att hon fortfarande var kluven där uppe i huvudet efter ballongen. För hon var helt enkelt inte med. Fysiskt ja, men inte med hjärnan.


Så nu i veckan som kommer ska vi köra en kombination och fräscha upp kontaktfälten lite granna. Framförallt få fram nåt bra..
Hoppas min lilla sockertopp kommer åter igen.


Den här sommaren blir det ju bara klass 3. Lite pirrigt. Förra året lät jag bli och lämnade in tävlingsboken så in i det sista jag kunde för jag ville hänga i klass 2 så länge som det gick.

*Ler*


 /Jenny



Ovido - Quiz & Flashcards