Alla inlägg under juni 2008

Av jenny - 28 juni 2008 20:43

Här har det fortsatt hända mycket och jag är givetvis glad för mitt körkort och är ute och kör mycket ;-) men att M dog förra helgen känns fortfarande VÄLDIGT hårt och tomt! Fast jag skrattar och ler (för jag måste för att gå vidare) är det ett hål i mitt hjärta. Vissa dagar är jag glad och andra sitter jag bara och tänker över hur plötsligt livet kan förändras...

Det är stunder som dessa som man behöver fina vänner, och det har jag *kram*


Idag efter jobbet åkte jag runt i danderyd, täby och sollentuna. Bara lyssnade på musik och körde... Stannade spontant in vid en liten badvik i danderyd och lät tjejerna bada lite. Vilken lycka! En tom sandstrand....


/Jenny







Av jenny - 26 juni 2008 15:28

I DID it!

Av jenny - 25 juni 2008 19:12

-Lets do It!



Av jenny - 22 juni 2008 23:42


Mammas bästa kompis, en människa jag känt i hela mitt liv, är död.

Dog i hjärnblödning under midsommarfirandet.


Jag är så otroligt jätte jätte ledsen...jag är 30 år och aldrig har någon jag verkligen känner för dött. Och kommer aldrig åter.


Hon hade mycket egna problem av alla sorter, men trots det så var det viktigaste i hennes liv att hjälpa andra. Just nu hade hon ett projekt med en skola i Boliva för fattiga barn. Inte sällan sålde hon saker till förmån för någon mindre lyckligt lottad människa i Sydamerika. Där fanns hennes hjärta. Hos folket...


Hon var så lycklig just nu...trots att hon visste att hon skulle dö snart. Det hade hon nyligen sagt till mamma. Men det hände fina saker i hennes liv och man kan säga att den sista tiden var nog den bästa i hennes liv.


I veckan ska vi säga farväl på det katolska viset, dvs med öppen kista.
Måste se henne en sista gång...


Livet är kort ibland. Krama varandra, se förbi varandras brister.
För en dag kan ni inte längre sitta i en rökig lägenhet i Tensta och dricka te och prata med världens ödmjukaste mest godhjärtade människa.

Tack M för att jag fick finnas i ditt liv.


Alltid i mitt hjärta / Jenny


 












Av jenny - 22 juni 2008 00:09

M: una canciòn para ti...


http://www.youtube.com/watch?v=WyOJ-A5iv5I


Gracias a la vida que me ha dado tanto, Me dio dos luceros que cuando los abro, Perfecto distingo lo negro del blanco, Y en el alto cielo su fondo estrellado, Y en la multitudes el hombre que yo amo.
Gracias a la vida que me ha dado tanto, Me ha dado el sonido y el abecedario, Y con el las palabras que pienso y declaro, Madre, amigo, hermano y luz alumbrando, La ruta del alma de el que estoy amando.
Gracias a la vida que me ha dado tanto, Me ha dado el oído que en todo su ancho, Graba noche y día grillos y canarios, Martillos, turbinas, ladridos, chubascos, Y la voz tan tierna de mi buen amado.
Gracias a la vida que me ha dado tanto, Me ha dado la marcha de mis pies cansados, Con ellos anduve ciudades y charcos, Playas y desiertos, montañas y llanos, Y la casa tuya, tu calle y tu patio.
Gracias a la vida que me ha dado tanto, Me ha dado la risa, me ha dado el llanto, Así yo distingo dicha de quebranto, Los dos materiales que forman mi canto, Y el canto de ustedes que es mi propio canto.

¡Gracias a la vida que me ha dado tanto!


Siempre en mi corazón/Jenita

Av jenny - 20 juni 2008 20:23

Viktigt att rätt land vinner...

Här hejar jag på svenskarna under svenska mästerskapet i agility *flin*

 

Tack mette för förevigandet...:-)

Av jenny - 19 juni 2008 17:22

Har problem med internettillgången just nu så det får bli en kortis.

Hänt massor:

Varit på ett fantastiskt bra arrangerat SM på Öland! Hälsat på farmor i Kalmar. Flyttat Jess & tervarna AB till Stockholm.

Varit med om prisutdelning när musens moster Hill vann SM i lydnad. 

Fått massor med bra jobb i sommar.

Musen sköter sig fortfarande hos fåren...*peppar peppar*
Majsan har en ny agilitystrategi...den heter spring fortare för i helvete- matte! ;-)



Nu ska vi till fåren :-)




Av jenny - 7 juni 2008 22:50

Idag fick majsan vila. Imorn är det träning för Maria Jansson, HELDAG! Ska bli kanonkul så måste sova snart..


Kort rapport: Majsan fick ju vila så jag åkte dit med Helga och medans hon tävlade så var jag inropare, minglade med musen, tränade lite och sen åkte vi iväg till vallentuna och vallade.


Hade dubbeltimme bokad ihop med en annan tjej. Vi varvade så hundarna inte skulle bli helt slut. Mini skötte sig över förväntan!

ÄR fortfarande förvånad över hur otroligt bra det gick. Nya får, massor med frihet och hallåååå vad fint det kändes.

Tack lilla musen, det kommer jag leva på länge;-)



 zzzzzzzzzzzzzz.....


Skapa flashcards