Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Knäpp på näsan

Av jenny - 17 september 2008 22:00


Har länge funderat på det här med slalominlärning med bågar. Finns ju en del riktigt framgångsrika hundar som tränats så. Men någonstans har jag fått för mig att det är en krånglig omväg. Men sen har jag tänkt om. Bara över en natt hade beslutet mognat och helt plötsligt stod jag på K-rauta och tänkte ut en massa hyss;-)


Idag pass 6, tredje dagen, kan jag med stor glädje säga att det faktiskt verkar funka över förväntan! La till ett hopphinder idag. Försöker variera alla ingångar, svårt med superlätt, mestadels nu utan koppel.
Hon har köpt det helt och hållet och tycker slalom är jätteroligt! Varför vet hon inte men man får ju belöning för det *fniss*


Balanshindrena går det inte lika bra med. Nu har hon testat alla och balansen är svår när man ser ut som bambi...men det ordnar sig. Får ge henne mer tid att växa till sig och gå över den med jämna mellanrum. Vad gäller vippen kör jag den mot bordet och där får jag göra samma. Lugnt och säker träning. 


Nu jobbar hon även rätt bra för mat. Tycker faktiskt att det underlättar mycket. 


Majsan mår kanon, enligt henne själv. Springer som en valp och leker i skogen och man får hejda henne lite. Har åter tagit på sig titeln som skogshuggare Maja *skratt*...DET är MIN maja det..... glad, skuttig, pinn och trädgalen, gör lite som hon vill. Ja sån är min bästaste snorpelorpa!




 
 
Emma Willblad

Emma Willblad

19 september 2008 09:36

Hej!

Tack för ditt inlägg i min blogg!

Vart står fåren, vad är det för ras, och hur gamla är dom?

http://www.k9world.se

 
Mari

Mari

20 september 2008 23:15

Jag behöll bågarna på länge. Började med att plocka bort en efter en i mitten. De vid in- och utgången var alltså de som jag tog bort sist. Sen gick jag tillbaka i träningen nån gång då och då när vi började träna riktigt svåra ingångar i full fart, bara för att hjälpa henne att lyckas. Har för mig att jag gjorde det så sent som i våras under ett träningspass. Alltså två år efter tävlingsdebuten. Innan vi debuterade hade hon alltså kört i typ några veckor helt utan bågar, har jag för mig.

http://www.allroundtax.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Skapa flashcards