Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Majsans nya liv

Av jenny - 29 januari 2008 15:23



Hon kan vara lös och lyder allt då, men i koppel kan hon inte gå.


Jag inser att jag gjort det fundamentala misstaget att först lära henne att vara lös och sen några år senare komma på att YES, det där med koppel är nog en hit..men när majsan kom in i våra liv var vi så stolta över att ha en hund som KUNDE gå lös. Typ som att vinna VM i nåt- en hit!


Och när man tänker efter är det nog ett i-landsproblem att inte kunna gå i koppel. Men det stör mig, för koppelattityd hänger ofta ihop med andra dåliga attityder..

Hon har en allmänt dålig attityd just nu och är van att alla ska dansa efter hennes vilja. Och eftersom jag sällan gör det blir hon grinig.


Kommit fram till att hon har verkligen klivit upp på pianot här hos mina föräldrar. Hon styr och ställer med dom. Kräver promenader med min pappa, kräver knäckesmörgåsar av båda två etc. Toppen av stöddighet kom väl när mini klev in i bilden. Den ledande regenten började få konkurrens.

NÄ, nu är sötebrödsdagarna ÖVER!


Positivt är att det ju aldrig är försent att lära ;-) och jag tror att det räcker med några få förändringar i vardagen för att hon ska börja fatta galoppen.

Förmodligen behöver även mina föräldrar tränas upp också.


Sedan en tid tillbaka har jag koppelpromenerat dom båda en hel del. För majsan är det en uthållighetsgrej. Att lära sig att hålla rätt avstånd och under en viss tid. Inte lätt när man gått lös i 5 år.

Men det går framåt och idag var dom jätteduktiga.


Från och med nu är även alla som kommer in i huset MINA gäster och inte majsans.

 
Vad majsan tycker om det hela är en helt annan sak. Förmodligen tycker hon att jag är pesten som förstört en femårig fest hon haft här.

;-)



/envisa majas ännu mer envisa matte


Minirapport: Det går framåt och hennes ärr är jättefina!
Hon är min lilla gullunge...*kärlek*









 
 
Åhza igen

Åhza igen

29 januari 2008 16:12

Precis som jag är så himla duktig? Dessutom är den där pipan ett helvete att få ett minsta lilla ljud ur, så jag tänkte börja i tid! :-D
Ser att du också har fått återta ditt hem? Har några här också som är fulla av sig själva...
Hejaheja!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=ahza

 
Åhza ännu en gång!

Åhza ännu en gång!

30 januari 2008 14:02

Å, det låter spännande! Måste vi prata mer om...

http://www.blogtown.se/blog.php?id=ahza

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards