Alla inlägg den 31 januari 2008

Av jenny - 31 januari 2008 20:53


Träffade min kompis Sara idag.

Snart färdig sjuksyrra. Hon var förbannad...


Igår hade hon varit på intervju på ett sjukhus. Hennes första jobb som sjuksyrra. 

Tjejen har pluggat 3 år för att bli sjuksyrra, har sedan tidigare en fil.kand i psykologi, arbetat massor inom sjukvården såsom psyk, äldreboende, LSS osv. Har massor med erfarenhet av patienter och har under studietiden jobbat 65 % dessutom.


hur mycket tror ni altl det var värt inom sjukvärlden?


Jo dom erbjöd henne en ingångslön som låg 3 tusen under den hon har som vårdbiträde. Tre års studier är alltså inte värt mycket i pengar...det mina vänner är sorgligt.


Men det är klart, vi kvinnor är ju omvårdande och har det i generna. Vi gör det bara för att det är kul. Inte för att vi också vill ha cred för vår erfarenhet och expertis. Vi gör allt för att det är skojigt. Vi älskar att ta hand om folk och få lite för det. Vi i ett nötskal. Så nöjda så.


Och vi är så förbannat korkade som går med på det, generation efter generation.


Landet Sverige har snart förlorat Sveriges (förmodligen)duktigaste nyexaminerade sköterska. En duktig och ambitiös tjej som har något så sällsynt som hjärta och empati kombinerat med viljan och kunskapen att hjälpa människor.
Jag är säker på att den som anställer henne får en jävligt krävande anställd men kommer få tusen ggr mer tillbaka i form av hårt arbete och intresse för sitt jobb. För sådan är hon min Sara. En jävel på att arbeta och full av energi att förbättra vården.


Sara flyttar till Norge nästa vecka.... 



 /Jenny



Av jenny - 31 januari 2008 20:49


Pojken kommer hem gråtandes från skolan.

- min son, vad har hänt säger pappan förtvivlat. 

-det är en kille på skolan som slår mig och kallar mig bögjävel! säger pojken. Pappan säger:

-ingen kallar min son för det där. Nu ska killen ha stryk.
Pappan hämtar jackan och gör sig redo att åka.

Pojken säger då:

- snälla pappa slå honom inte!

- han är så SÖT!


............ *hihi*



Av jenny - 31 januari 2008 20:47


Mamman är med sin fina lilla son på en restaurang, när ägaren kommer fram och säger till pojken:

- du är allt en riktig sötnos!


Pojken ser förvånad ut och säger:

- jag är ingen sötnos, jag är spindelmannen! 





*ASG* 

Ovido - Quiz & Flashcards