Alla inlägg den 2 januari 2008

Av jenny - 2 januari 2008 02:11


2007


Ett år som varit bra på många sätt.
Alla bloggar handlar om årets som var så jag orkar inte gå igenom allt jag också. Går rakt in på det nya istället ! :-)

Under nyårsfirandet diskuterades ämnet målsättning en del.
Varför är det så svårt att sätta mål?
Mål bör ju vara rimliga men även där är det svårt att bedöma vad som är rimligt och var gränsen för önskan och realitet går.
Sen kommer ju faktorn- jävlar målen satt inte- och hur jävligt känns det?
Jag har aldrig satt några direkta mål för resultat, alltid mer åt "må bra mål".
I år tänkte jag ändra på det.
Jag har nu tänkt en del på det här ämnet och kommit fram till följande:

Ett mål kan vara en bra guidning eller ett riktmärke för att följa sin linje rätt. Typ som stödhjul på en cykel, men det är inte nödvändigtvis så att man kan sätta ett likhetstecken mellan att nå sitt mål och att känna lycka.
Känslan av ett existerande samarbete men att inte nå sina mål kan ändå kännas lyckat. Den känslan är på nåt sätt större.


Imorn ska jag fortsätta blogga för jag har massor jag ville skriva här men nu är kl snart 3 och det är dags att möta john...


Gonatt!!!!





Ovido - Quiz & Flashcards