Alla inlägg den 30 januari 2008

Av jenny - 30 januari 2008 18:41


Hej


Eftersom jag är VAH- ledig ;-) så har jag inte mycket för mig. Borde tvätta, städa och vara lite duktig men har helt enkelt inte lust.

Har varit med vovvarna som vanligt, lååång koppelpromenad igen.
Majsan skött sig bra och börjar ändra lite attityd efter de nya reglerna ..hehe
Lilla gullungen är ju en opererad valp så hon börjar få lite överskottsenergi kan man säga.


Sen kom Karin och vi tog en kortare sväng i centrum.


Nu ska jag fortsätta läsa lite teori med hopp om ett prov snart...


Åhza skrev igår om valla eller inte valla. Tycker som henne att det är svårt tidmässigt att hinna med allt. Blir lätt att det blir många grenar lite halvdant istället för att satsa fullt ut.

Mini är nu fem månader och jag hade egentligen tyckt att det vore bra att satsa på vallningen nästa år. Dels för att jag vill att hon ska mogna i huvudet och dels för att man har hunnit arbeta in ett fungerande samarbete.

En bra grund helt enkelt. Är man rookie som jag tror jag man kan göra massor med fel om man slänger sig in för fort.


Dock har jag ju fixat mark och ev. lånefår så möjligheten finns ju nu.
Och det är så roligt att hålla på med bara. Vore så lycklig om det gick att få ihop ett skoj gäng.

Samtidigt är jag ekonomiskt försiktig, ser för och nackdelarna med att dela får med andra, men mest är jag väl bara rädd om fåren;-) och hur allt ska gå.


Snart börjar kursen hos Sven och jag kommer efter den behöva ha träningsmöjligheter. Om inte så efter grundkursen. Annars är det ju bortkastade pengar att bara träna på kursgångerna. Då får det vara.

Har ju ett hum om hur jag ska börja iom karinkursen men behöver ju ändå ha hjälp liksom.


Svårt svårt.


Borde sätta mig ner och kalkylera vad det kan kosta. Dom ska ju ha tak över huvud dom små liven också.  










Ovido - Quiz & Flashcards