Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Min älskade Mini

Av jenny - 26 januari 2008 09:30

Nu kan jag pusta ut!Min älskade Mini är färdigopererad och allt kommer bli bra. Que? undrar någon säkert..Här har det verkligen hänt grejer den närmsta tden. Har hållt det för mig själv så långt det gått för att inte sätta igång felaktiga rykten/oroa förräns man är helt säker. OBSERVERA redan nu att detta är en mutation och inget ärftligt.Nu är hon opererad och hade förstorad klitoris. Dvs ett litet ben i klitoris. Det man var rädd för var att det utvecklats mer saker där nere. Att hon kanske var mer tvåkönad och att uringångarna skulle bli knöliga och svåra att operera. Därför fanns risken att vi skulle få avliva henne..Jag går ut med det här för jag orkar inte prata om det på tävlingar, träningar osv osv. Det här kapitelet är ÖVER nu och jag pallar inte mer. Delvis är jag ledsen för nu kan det aldrig bli Mini-minisar efter henne då hon blev kastrerad också. Delvis känns det för jävligt att det skulle bli såhär. Det gjorde SÅ ONT i mig att lämna henne på albano..Jag behöver smälta det som kom så hastigt och lustigt.Men någonting positivt kommer alltid ur sånt här...!Det har visat sig att jag har två speciellt *kram* fina vänner, Jessica och Helga, som har agerat akutrådgivare ett ANTAL gånger när jag behövt lätta mitt hjärta och tårar. Typ några gånger om dagen...;-)Sen har uppfödare Cima (kelliegården)varit med hela vägen och det känns ju givetvis jättebra att veta att hon finns där även när det är lite jobbigt. Det är synd att hon bor så långt bort. Men kanske tur för henne;-)Mest har det väl varit en kul utflykt för Mini. Tro mig, hon är säkert jätteglad där borta. Finns ju massor med människor juu och bara i receptionen vid ankomst stod hon och uppvaktade en kille...Henne har det tydligen inte gått någon nöd på alls. Från första rapporten till sista så är hon fortfarande albanos lilla mysegris. När jag lämnade henne så satt hon snällt i djurvårdare Annelies famn och följde så snällt med henne. Hon är så trygg och vän den lilla hunden. Finns inget ont i henne. Hon har charmat personalen och har tydligen fullt upp;-) Det är min Mini i ett nötskal det. En operation, vaddå? det var väl inget.....Kram En mycket lättad Mini-mamma

 
 
Ingen bild

Jessica

26 januari 2008 15:53

Vad är vänner till för! Ge lillan ännu en lite puss och en kram från oss!

 
Ingen bild

Liza

26 januari 2008 17:27

Men oj oj. Hua. Det viktigaste är att lilla Mini blir bra. Ta hand om dig och de fyrbenta. kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards