Alla inlägg den 15 september 2008

Av jenny - 15 september 2008 23:48

I helgen har vi kursat för Nancy Nilsson, alias svensk mästarinna i lydnad som har musens moster Hillen. Gick som åhörare och mellan alla mina frågor passade jag på att gulla med Hillen och ta bara borderfjolliebilder jöööh enligt helga med helgas kamera dessutom släktfoton *fniss*


Kursen gav en kick och mellan momentinlärningen fick vi tips om lite ditten och datten som i sig var utslagsgivande om man säger så. 

Ser fram emot kommande lydnadskurs på torsdag! 


Jättekul är också att jag äntligen bestämt mig för att börja träna slalom med lilla mus! På riktigt! Har länge velat över vilken metod jag ska använda. Påbörjade 2X2 men nackdelarna för min del gjorde att jag bytte metod.

Med minis typ av hund tror jag bågar kommer passa bra. Redan under 3:e passet kunde jag testa en inkallning och det gick bra!

Roligt är att jag också fått äran att slalomträna hajen gullungen! (åsah notera ordet gullunge) *skratt*
Jess verkar ju mest vilja ligga gömd i buskar köra sök och såna saker så jag får väl lära gullungen lite vettiga andra saker *fniss* för springa in i folk , det kan hon! *fniss fniss*


Nu ska jag sova för imorn ska vi jobba och träna slalom:-)

Gonatt! 








Ovido - Quiz & Flashcards