Alla inlägg den 10 september 2008

Av jenny - 10 september 2008 18:37



- eh jag förstår att du haft det lite svårt!

Pias första kommentar när hon låtit pärla valla lite på våra får för att känna om det jag antydde stämde, var solklart...


Vi diskuterade fram och tillbaka varför dom var så och hur jag ska jobba för att Mini och fåren och jag ska fungera i harmoni:-)


Känner mig lättad nu och när hon fick se oss valla såg hon verkligen hur minis fokus låg i att hålla dom kvar på plats eftersom jag uppenbarligen inte lyckades med det vilket i sin tur lett till att hon inte vill flanka utan bara hålla och gå emot.


Men se förra gången vi vallade gjorde hon jättefina saker och se så, idag också! Och det beror ju på att jag förra gången fick hjälp och likaså idag.
Så nu när läget var harmoniskt jobbade vi stenhårt på att få henne att göra som vi vill och få henne att tänka rätt igen!


Tror tyvärr att fröken tappat lite förtroende för sin inte så talangfulla matte men redan idag började hon förstå att jag faktiskt hade mer koll på läget ;-)

*tumme upp*


Så imorn hoppas jag kunna tuta in i världens bästa jess att vi behöver ta en tur förbi fåren;-)

Så får vi se om vi har fortsatt "koll" i morgon.  


Är så tacksam för denna lilla underbara hund och att vi har möjlighet att valla. Är ju det jag velat göra så läänge..agilityn och lydnaden ligger vi verkligen efter med men i helgen blir det kurs för Nancy Nilsson och sen en lydnadskurs för en duktig klubbkamrat som sen också ska ha lite agilitytemakurser i höst också. Kommer nog bli bra det här när vi kommit igång. Men tills dess tänker jag bara njuta av Världens MIN bästaste Mus och allt roligt vi gör ihop!


Majsanrapport får vi inte glömma. Pratade med Anna och hon sa att det inte borde vara några problem att få majsan frisk igen med medicin och några behandlingar. Dock är kruxet varför det uppkommit?
Imorn kommer vi träffa henne och då kanske jag förstår lite bättre. Är det så att det är majsans konstruktion, vilket jag tvekar eftersom hon är 6 nu och lite sent med nya åkommor på nått sätt, så kanske det inte blir så mycket tränande och tävlande utan snarare aktiv vardag med rätt underhåll dvs sim, skog och mys;-) så att det inte kommer tillbaka.

Helt ok för mig, bara lilla snorpan är glad! Antar att vi kommer få testa oss fram försiktigt och tiden får väl utvisa hur det blir. I värsta fall blir det en aktiv underhålls vardag och i bästa fall back to normal.
Så det är positiva nyheter!

Det var en mycket besviken majsan som tittade längtansfullt mot agilityplan häromdagen så jag hoppas vi kan fortsätta träna lite lätt varje fall.....


Vår flock har uttökats till sex doggar..Katarinas Valle är här och hänger med oss medans hon är bortrest. Lite kul att känna på hur det är med tre largehundar i kopplet. Går ju jättebra..! Hundarna funkar fint ihop och idag har alla sprungit lösa på ängen! Vilken syn! Dessutom är Angie jättekär i Valle och smörar och svansar hur mycket som helst. Vill leka och visa sin fina bakdel för honom..tihiii..

/Jenny


Ovido - Quiz & Flashcards