Alla inlägg under april 2008

Tid

Av jenny - 15 april 2008 16:29

Varför gick dagen så fort när jag hade gott om tid från början?


;-)

Av jenny - 15 april 2008 11:56

Mini och pumin Fritte hade dödskul i skogen idag. Hennes nya valpkompis;-)

Idag är det 3:e gången på vallkursen och det ska bli kul att se vad Sven hittat på denna gång. 

Har i flera dagar förgäves försökt komma in på studera.nu för att söka kurser men det är så segt och jag blir urloggad hela tiden =omöjligt att få iväg anmälan. Idag såg jag att dom förlängt anmälningstiden till den 18 april! Jippie!!!


Ha en bra dag!

/Jenny 


Av jenny - 14 april 2008 16:22

Tja ba!

Länge sen jag fick vara med och tycka nåt här..så jag puttade bort morsan en stund;-)


Min matte säger att jag är löjlig och inne i nån spökålder nu. Blä!

Fattar ingenting?! jag som är så häftig och har på mig batmandräkten varje dag...


Hittills i mitt korta liv har jag hunnit lära mig lite agility, lite vallning och träffat en massa trevliga hundar. Mina stora idoler är just nu Mary och Flaxa. På killfronten är det terven Yuri som ligger etta!


Det bästa jag vet är snuskiga gamla strumpor med bollar i. Mat är inte så häftig men jag har lyckats dressera morsan rätt bra...hon köper värsta lyxmaten. Jag bara spelar med...sen slipper jag äta korv och annat löjligt godis och får riktigt kött får nåt annat jobbar jag inte för. Kräsen? nä jag är en borderfjollie och vi är lite speciella liksom!


Nä nu måste jag pysa för  vi ska snart dra till iväg ut och göra en massa roliga grejer....


Hälsningar 

Super-mini-MUSEN!



Av jenny - 12 april 2008 22:28

Kan dom inte hitta lilla Engla snart... :-(

Av jenny - 12 april 2008 15:39


...står hagen färdig!!!


Sa till en av herrarna att om han tröttnade på spika stängsel så kunde han bara hojta till för avlösning. Fick till svar att: - Du, det kommer dröja jäkligt länge det....*gotländsk dialekt* Han var stencool!


Så med den inställningen har vi både stolpat och satt upp nät, samt planerat ett fållbygge......och haft lunchpaus med grillad korv i golfstugan.


Musen sprang runt och diggade dom stora tjejerna och på slutet var hon bara tral ala la la jag vet inte längre vad jag gör....typ sova snart eller nä jag kan stå lite till här...gissa var hon befinner sig nu? i sitt lilla hus (buren) och sover sött!


Jag ska nog göra samma sak...


/Jenny 


Av jenny - 11 april 2008 23:49


Imorn är stora byggafårhagendagen!
Sen kommer fåren.

Och plötsligt är jag fårägare!


Hur konstigt känns inte det?
När ens drömmar blir verklighet får man faktiskt nypa sig lite i armen och önska sig själv lycka till och tacka sig själv för att man är lite av en optimist....


På tv idag sa en man till en annan man att
- ja du verkar så nöjd hela tiden? Då svarade den andre att ja han va så nöjd och glad så varje morgon fick han börja med att läsa tidningen för att bli skitförbannad så att han blev lite missnöjd. Han tyckte missnöje var en del av utvecklingen. Om allt jämt är så jävla bra så har man fastnat i utvecklingen....


Jag vet inte om jag håller med helt och hållet. För visst tycker jag man ska syna det braiga i livet och vara nöjd- fan vissa har det sämre liksom, men inte heller bara tycka att allt är skit. För då kommer man helt enkelt inte vidare. En balans mellan dom både vore perfekt!


Konsten att finna balans är inte plättlätt.  






Av jenny - 11 april 2008 11:18

Godmorgon snark! 

Här har granntomten fällt träd i typ 5 timmar, senare ska dom spränga och det har varit livat här sen kl sjuuuuu i morse.....

Vårt sovrum är vägg i vägg med grannens tomt så vi har hört träd efter träd falla ner...gick ut en tidig promenad med tjejerna för att slippa oväsen och sen föll vi ihop framför tvn:-)
Trodde detta skulle bli en jobblös vecka och oroade mig lite ett kort tag...nu verkar jag ha massor med personlig assistans jobb även nästa vecka!!
Lite jobbigt att aldrig ha en fast inkomst men småcharmigt att hela tiden få nåt nytt;-) hinner liksom knappt tröttna.....

Som vanligt har jag även kanonsköna arbetskamrater. Det betyder verkligen SÅ mycket!


Nu ska jag hinna städa och greja innan jag sticker till jobbet!



Av jenny - 9 april 2008 11:54


Ja så var då andra gången på vallkursen.

Vi fortsatte med kontakt/lydnadsövningar och gick sedan vidare med fåren i en fålla i hörnet av hagen. Skulle checka av vilka som hade intresse+framövn..

Tre av hundarna var inte tända sen innan, musen en av dom.
Fanns ett tillfälle i samband med Karinkursen som jag ville börja tändningen men sen insåg jag att det nog vore bra med lite mer relation och lydnad innan tändningen. Varje fall för min del känns det bra att ha en mer stabil grund innan jag ska kräva detsamma i hagen. Smaksak men jag testar så. Trots allt min första to-be-vallhund och man får gå på sin magkänsla.


När Roy hämtade fåren var musen väldigt intresserad av både Roy och fåren. Så länge dom var i rörelse dvs. Väl inne i fållan gick vi (en och en)mot fållan och man såg verkligen att det var med skräckblandad förtjusning. Hennes instinkter sa att hon inte ville släppa dom med blicken för det här var viktigt och döhäftigt, samtidigt som hennes självbevarelsedrift sa heeeeej vad läbbigt! :-)

Hon var jätteduktig och modig min lilla mus...


Det är verkligen en skön grupp vi har-alla är goa och glada! *gillar*


Vidare pratade vi om en hel del saker som jag tycker rätade ut en del frågetecken och huvudbry. När man är nybörjare är det ju svårt att bilda en plan för sin träning men jag är övertygad om att jag efter den här kursen kommer ha varje fall en liten plan för fortsatt träning och samtidigt en liten feeling om vad jag har för hund. Sven svarar utförligt (han är inte less än) på dom mest konstiga frågor jag har om varför gör man si och så..
Jag vill veta kontenta av vad man gör osv. Inte bara göra en sak och inte _förstå_ varför_ jag ska göra det..... 


Såg till en början ut som en dålig vecka rent arbetsmässigt men nu bara haglar det in pass :-)


Nu till jobbet../Jenny 





Ovido - Quiz & Flashcards