Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

Semester

Av jenny - 23 juli 2008 22:44


Semester

Förra veckan åkte jess & tervarna AB samt jag och Dom som börjar på Border AB till värmlandstävlingarna. Resultaten kan sammanfattas med ordet disk;-)

Dag två ramlade jag på ett berg och låg plötsligt och "vilade" på en kulle. Jess såg lite förskräckt ut när jag sa att jag avvaktade med hjälpen för jag hade stenar under mig -ÖVERALLT! Gjorde illa mig och Jess fick ta över Majsan! Det gick strålande och jag tycker dom kan få tävla hoppklasserna hädanefter!

Dom förtjänar liksom varandra:-) lika duktiga båda två!


Majsan

Dessvärre kanske det inte blir något mer tävlande i år eftersom jag idag märkte tydlig smärta på ett ställe. Trots att världens bästa Anna Holmgren kollat igenom hela henne och tyckt att hon är jättefin och hel i kroppen så är det något som är tokigt. Kan ju ha kommit i efterhand men hon springer inte agility som vanligt. Nåt är det. Vi får röntga och se...kan ju vara något som är medfött som spökar...


Musen
Vi tränar vidare (på tipsen vi fick sist) senast imorse och det går faktiskt bra!  Fåren håller sig lugna, Musen håller bra tempo och jag har lärt mig vilket avstånd som är bra för både flanker och rakt fram. Nice!
Svårt men nyttig träning som gör att jag är mer aktiv.


Igår åkte jag och kollade på kurs hos Sven, enda gången jag kunde så jag smög med och fick se lite varje fall. Kuligt var att jag stötte på ett halvsyskon till musen:-) En fin tik som heter Aska.

Nästa vecka blir det titta på Ik1 i nynäs. Första gången...


Fick en hel del tränat med henne under den lediga tiden i värmland. Sköter sig kanon! Stötte även på syster Spice husse. Dom var tydligen kopior i allt. Hi hi...


Livet 

Livet är mycket bättre än innan iom körkortet *ler*

Dock är det begravning i morgon och det känns mindre roligt.  

Att ta farväl är jobbigt men det blir ett fint avslut precis som hon ville ha det.


Annars
Blivit erbjuden två tjänster på en vecka *oj* och det är givetvis jätteskoj att man tydligen är omtyckt.

Ligger på sjunde reservplats för programmet jag sökt och håll tummarna att jag kommer in! Annars nappar jag nog på en av tjänsterna...


Det var kul att vara skadad för då kunde jag glo hej vilt på alla landslagsuttagningar. Extra skoj att en klubbkamrat förmodligen kommit med. Heja!


Nu 

Krama kudden nästa, för imorn blir en lång dag.


Ta hand om er!













 
 
Ingen bild

Jessica

24 juli 2008 09:33

Ja du Majsan tänk vad duktiga vi skulle vara om vi faktiskt tränade ihop:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards