Alla inlägg den 7 juli 2008

Av jenny - 7 juli 2008 18:59

Mor och jag stod i kön på coop. En kille kommer fram och säger:

-ursäkta, får jag gå före?

Nä värför då? svarar vi som inte har speciellt mycket varor i vår korg och flickan bakom har mindre än honom.

-Jag gillar inte att stå i kö svarar han.

-Inte vi heller svarar vi.


Snopen och förvånat ställer han sig sist. Eftersom tricket inte fungerande på oss ursäktar han sig med att det faktiskt fungerar på tv.


Är det så att snygga killar får gå före i kön?


*ler*


Av jenny - 7 juli 2008 14:55

Igår var vi och tittade på lydnadshundarna på mässan.

Fint arrangerat och publikvänligt.


Klart vi skulle se Musens moster Hill och hennes förare Nancy tävla. Vilket fint ekipage! Vilka förebilder!
Slutade på åttonde ! plats! Grattis!


Domarna hade konstig bedömning. Ja det tyckte många. Väldigt oeniga också. Inte lätt..


Det fanns en norsk Doubleusegolden med på VM som inponerade stort på mig. Inte så mycket prestationen för det blev typ antingen full pott eller platt fall, men vilken ARBETSGLÄDJE. Hela jag rös i kroppen och vilken inkallning med ställ/lägg..mammamiaaa! Det är sååå det ska se ut alltså. Inspiration!

Det var stående ovationer från publiken när dom var klara. Inte för poängen men för utstrålningen. WOW!

Den hade kort rygg, rörde sig som om den varit installad på spanska ridskolan *fniss*


Jag har ju inte så mycket erfarenhet av tävlingslydnad så det var jättekul att se hur det ska se ut!

Mässan i sig var väl halvtrist tycker jag. Inte mycket att köpa för en stackars köpsugen Jenny...köpte en påse Britfoder som jag glömde på altanen som blev fågelmat någon gång nu på morgonkvisten. Så nja det blev verkligen ingen shopping alls.


Det var en nyhet för mig att man platttångade hundar inför utställning.. 










Ovido - Quiz & Flashcards