Alla inlägg den 27 juli 2008

Av jenny - 27 juli 2008 12:56

Igår var vi ute i norrtälje och firade Jannes födelsedag tillsammans med resten av släkten. Nice! Solen var het och idag är den nog ännu hetare. Hundarna badar var och varannan dag som små gasade Viking lines. Flytvästarna har gjort att dom simmar sjukt bra och mycket. Toppenmotion för båda!

Musen vallar vidare, vi är inne i nån sorts våg där vi vallar lite mer och det kommer en del vallningsaktiviteter framöver. Kul! Anna hade även vänligheten att påtala att våra ligg var kassa och inkonsekventa.

Vilket resulterade i att jag prövade en tidigare metod som jag dissat av flera anledningar men med några månaders mognad funkade den helt plötsligt KANON! Tack Anna..:-)



Även börjat med hoppteknik men tycker det är svårt att träna det själv. Man behöver fler ögon och även ibland bara få titta och lära ögat vad som är bra och sämre. Funderar på rodda ihop en hopptekniksgrupp..det svåra är att få ihop tiderna. Jag tränar ju gärna på konstiga tider;-) Men kanske en form av studiecirkel kombinerat med träff en gång varannan vecka borde funka?  Föredragsvis med folk som gått för vappu?

Sugen?


Nu ska jag göra lite hemmasaker som jag aldrig gör annars. I kväll blir det vallning!



Av jenny - 27 juli 2008 12:46

Begravning.

I torsdags fick jag uppleva dom: vackraste orden sägas från en kär vän till en annan, underbaraste blommorna vid kistan, käraste återseendena. Men framförallt den varmaste glädjen över att ha känt denna underbara människan.

Det var en fantastisk upplvelse! Låter konstigt för att vara en begravning men under hela begravningen och på efterfikat tänkte jag mycket på hur grymt omtyckt hon måste ha varit...kyrkan var så full att folk fick stå utanför. Fikalokalen för liten så att hälften satt ute på gräsmattan.


Det blev ett fint avslut, först en massa tårar för att sen avrundas med chilenska piroger och trevligt sällskap och många skratt.
Precis, precis så som hon hade velat.
M satt bergis där uppe på ett moln och rökte en cigg och bara log...


:-)

Ovido - Quiz & Flashcards