Direktlänk till inlägg 14 juli 2008

Kursat i vår egen hage...

Av jenny - 14 juli 2008 23:00

Idag hade vi besök i vår hage!

Gail från dalarna kom hit och drillade oss. Vilken drill!
Hon är ju helt fantastisk! 


Har hittills inte helt och hållet funnit det sätt jag vill arbeta på i hagen men det här känns verkligen rätt för min del. I min träning med Min har jag använt mig en del av valmöjligheter och att förstärka det jag vill ha fast det funnits alternativ, men i hagen har jag haft svårt att applicera det eftersom det är den starkaste instinkten som finns i henne och det sällan uppstår val som jag kan påverka. Har jag trott...


För några veckor sen hade vi en annan konstig slags dynamik i flocken och något gick fel för plötsligt ville hon bara stoppa dom så det fick vi jobba hårt med. Efter ca 10 minuter hade vi (hon *ler*) jobbat ihop henne och fått henne att göra som vi ville och wow! aldrig sett henne gå så fint...

Och detta utan att behöva sätta massor med press med dominans från oss. 

För mig är det skillnad att pressa med dominans från människa än att pressa på det sättet hon lärde oss.


Helt plötsligt är jag SÅ underbart inspirerad till att träna. Helst nu igen.


Precis precis såhär vill jag träna...


:-) 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards