Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

Inför starten

Av jenny - 8 juli 2008 22:37

Somliga har problem med starter andra har problem innan dom ens kommer in på banan *pekar på mig själv och da queen Majsan* ;-)


ALLTID, får jag stå där med armarna i i högsta hugg för att hålla i besten

som ser ut att springa snabbast i hela världen. Bara hon får komma in.

Dock är hon sen så trött av all ansträngning utanför att det inte går så fort alls...


Kampen börjar innan vi ens startat, liksom!


Varje gång efter en tävling så brukar jag planera i min hjärna att NU ska jag ha en strategi för det här. Fortsättningsvis ska jag göra såhär och såhär.

ALLT är ju mitt eget fel. Jag har ju tränat hunden. Efter bästa förmåga. Det är min första, ---sötnosen! Har vi inte samarbetet i starten så räcker det till klass 3 ja, men inte längre. För samarbetet måste finnas där redan från start. Vi har haft tur..

Så....

Nu har jag äntligen kommit på vad jag ska göra.

 


När hunden före gått i mål tänker jag koppla loss drottningen och hon får själv välja om det blir agility -eller inte. Springer man in och gör som man vill går vi av. Men, jag tror majsan är smartare än så. Är hon lös kommer hon vara mer sansad och tänka sig för. Och starta MED mig:-)

Tidigare har vi enbart tränat att hålla sig i skinnet vid inropet och inte skälla och studsa runt. det går faktiskt rätt bra. Så nu är det verkligen dags för sista steget...


Så om ni ser oss gå av banan innan vi ens sprungit den så vet ni varför;-)


Förhoppningsvis behövs inte det för då har Majsan förstått det hela redan imorgon


:-)









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards