Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av jenny - 17 augusti 2007 19:35


På lunchen åt min kompis på mackedonken och jag spanade in hennes qunoa sallad med kyckling. smakade och tyckte det var supergott!

Åkte till mataffären och köpte ingredienser.....


Quinoa á la Morales


Quinoa (koka den i buljong i femton minuter)

Röd lök

Aubergine

Majs

Champinjoner


Hacka allt i mindre bitar, stek ihop och rör ner:

Vitlök, chillipasta för chilensk pebre har no nog inte hemma:-), tomatpure

Smaksättas bara, inte ta över....


Rör ihop och vips har man en jättegottigod quinoablandning som säkerligen smakar gott ihop med falafel och lite kall yoghurt!


Sen har valpångesten lugnat sig. Honey fick ju sex tikar och helt plötsligt satte grillen igång där oppe och jag undrade om jag valt rätt...

Ringde Cima för att få det bekräftat att dom små söta liven var sålda och japp! Dom var jättesålda! SKÖNT! Nu längtar vi efter att Meg ska löpa och gilla sin pojkvän;-)


Valpnamn....ja lite tidigt men jag gillar ju att planera...je je

Senaste hittarna är (se omröstningen):

Tessie, Tiff(anny), Tottie, Tasty, Triss, Tedda, Tita..Texas

Kom ju på att Tu-Luz kunde bli to loose.....det går ju INTE:-)


/Jenny





Av jenny - 17 augusti 2007 14:32


Här rullar det på.

Jobbat en del, haft en kompis med kärlekstrubbel hemma hos mig dygnet runt. Inte lätt när hjärtat är sårat. Men nu är det helt igen:-)

Snorpan och Santo (vavvafjantsnorp) har hängt med på div. äventyrsutflykter på spännande stigar där man inte riktigt vet var man hamnar...:-)


Sitter nu och planerar boendet för VM. Vi har fyra stugor och det verkar som 16 pers från klubben ska med. Ska bli kanonkul!


På agilityfronten är det slalom vi jobbar med. Mestadels hemma..måste underhållas. Vill att vi ska ta den där sista pinnen nu....


Började med bakdelskontrollsträning a la Susan, igår. Hon har fattat att båda tassar ska vara på lådan samt att man ska göra nåt med bakbenen åt sidan. Target beteende hade hon sedan innan så det gick rätt fort. Nu ska vi bara få snurr på det hela. Så söööt!

Sen körde vi den med trappan. Hon fattar en trapp ner och backa upp men testade back från andra trappsteget (för hon fattade det första på en gång) men då började hon backa  runt helt je je:-)....

Så tillbaks till första steget...
Gillar verkligen att pula med med träning som går i så många små bitar och som behöver vara så precist tajmat för korrekt förstärkning...och ändå är det nåt som verkar så enkelt o litet....


Häromdagen plockade vi svamp igen. Den var så osynlig att jag aldrig fick nån:-(


Nu ska jag dricka en latte och börja bädda MORMORS säng!

Jag längtar så. En del av oss har inte sett henne på tio år.

Jag på fem år......hon är en kopia av mamma. Originalet kallar vi henne. Och min mamma är frän! Bäst helt enkelt! Så haja att jag längtar efter mormor:-)


Må gott/Jenny


Ovido - Quiz & Flashcards