Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

quinoa..muuuuums!

Av jenny - 17 augusti 2007 19:35


På lunchen åt min kompis på mackedonken och jag spanade in hennes qunoa sallad med kyckling. smakade och tyckte det var supergott!

Åkte till mataffären och köpte ingredienser.....


Quinoa á la Morales


Quinoa (koka den i buljong i femton minuter)

Röd lök

Aubergine

Majs

Champinjoner


Hacka allt i mindre bitar, stek ihop och rör ner:

Vitlök, chillipasta för chilensk pebre har no nog inte hemma:-), tomatpure

Smaksättas bara, inte ta över....


Rör ihop och vips har man en jättegottigod quinoablandning som säkerligen smakar gott ihop med falafel och lite kall yoghurt!


Sen har valpångesten lugnat sig. Honey fick ju sex tikar och helt plötsligt satte grillen igång där oppe och jag undrade om jag valt rätt...

Ringde Cima för att få det bekräftat att dom små söta liven var sålda och japp! Dom var jättesålda! SKÖNT! Nu längtar vi efter att Meg ska löpa och gilla sin pojkvän;-)


Valpnamn....ja lite tidigt men jag gillar ju att planera...je je

Senaste hittarna är (se omröstningen):

Tessie, Tiff(anny), Tottie, Tasty, Triss, Tedda, Tita..Texas

Kom ju på att Tu-Luz kunde bli to loose.....det går ju INTE:-)


/Jenny





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards