Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av jenny - 29 augusti 2007 19:15


Idag blev jag själv rastad av karin och vavvefjant i täby centrum...roligt att kolla i affärer men jag kan få ångest över att det är tidsdödande och jag gör hellre annat av min tid än att kolla på kläder ....typ lyssnar på cdskidor i butiker, gå på bokreor osv:-)

Köpte lite presenter att skicka till Chile.


Innan shoppingen var vi i skogen och rastade jyckarna.
Operation "gå fint i kopplet, sluta skälla och vakta i trädgården" har börjat!

Och det med dunder och brak. När karin kom sa hon inte ett knyst!!
*tummen upp*..började bra alltså. Tränandet av tyst har gått in...
I skogen körde jag vidare på att ta i halsbandet tillbaka på sidan och promenera i min takt med koppel. Om och om igen tills hon fattat galoppen. Hon var kanonduktig verkligen...
Sen fick hon vara lös i perioder. Tyvärr känns det som att vi aldrig koppeltränat eftersom vi bor så man går rakt ut i skogen nästan...

Men ska man bli storasyster får man träna lite nu så att man kan visa den lilla hur det går till här i livet ;-)


Vavvan drar så han har fått inflammerad nacke!!
Vi köpte en sele åt han idag och nu ska han koppeltränas. Det första som ska bort är flexin!
Han tror ju att ju mer han drar desto längre fram kommer han. Påstridigare vavva är svår att finna kan jag säga. MYCKET vilja, lite samarbetsvilja. Ett enormt ego och ljuvligt söt när han vill. Men idag var han mest grinig då han märkte att vi var i maskopi om hans nacke och dragande jeje...


Nu på kvällen lagade jag fisk i ugnen med en inte passande zuchiniomelett i ugnen och ris till det hela. GOTT!


Imorn kommer Sara och hälsar på, hon var med i chile när vi var där sist.
Undras vad jag ska laga då...länge sen jag lagade så mycket mat som nu, puh!


Mormor mår bra och är fortfarande här:-)


Må gott! Jenny


"FORTARE VM"




Ovido - Quiz & Flashcards