Alla inlägg den 4 augusti 2007

Av jenny - 4 augusti 2007 10:50

Totalt blev det över hundra bilder i skåneland och småland!!


Mycket bordercollies och en del skogenbilder samt agility och frisbee..


Här är den blivande mamman - Meg- till min valp:


150 % söt...


150 % fokus....



Och bara hur fin som helst....lite flåsig efter frisbeeuppvisning....


Meg vallar...men himla svårt att hinna ta foton. Plus att jag var upptagen av att titta...


Nu vilar vi...


Hela ligan..I´m in HEAVEN ...ungefär;-)



Lie annat hann vi ju med också...här kommer beviset. Kantareller. Faster Eva stirrade sig nästan arg efter dom små gula plupparna.....det var en dålig svampskog men blåbär fanns det gott om.


Det var en härlig skog...det jag gillar med kalmar är att det är så nära från kalmar stad till landet. Max en kvart.....så är man ute i naturen utan att få lappsjuka :-)



Agilitybilder:


Majsan satsar in i slalom...


Majsan hoppar....


Angie hoppar.....


Här ligger vi tikar och bitchar om våra bollar- för vi är snyggast och bäst. ...

Vi höll på göra oss färdiga för att gå ut så tittar vi ut genom fönstret och där sitter dom två små tanterna och laddar med varsin boll......*ASG*


Jessica kom fram till mig under bergslagsveckan och sa
- du vet det där lilla tricket du lärt majsan....
- eh ja sa jag, vilket då. Sitta fint eller?

- Ja svarar Jess. Hon använder det för att titta ut över kompostgallerna.
-Jasså?
Att hon är klok, det vet jag. Men inte hade jag trott att det lilla tricket någonsin skulle få ett bra användningsområde *ler*



Och här kommer en bild till Mija, råttans lilla bebis, ja lilla och lilla ..Lira!


Sist av allt, ett stolt ögonblick...min underbaraste snorpelorpa "vilar" i sin nya bur. *Lycka*
Hon har sovit, ätit, ja gjort massor med positiva saker i sin NYA bur och det har givit resultat. Hon känner ro...något hon aldrig gjort i sin första bur.
Det märks ockå på tävlandet att hon VILAR mellan aktiviteterna och inte är igång hela tiden. Man blir så trött då...tillslut. tur för henne att jag är ännu envisare än hon....


Så där ja...det var dom bättre bilderna.


Må gott/Jenny

Ovido - Quiz & Flashcards