Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av jenny - 1 augusti 2007 14:49


Halloj!

Tillbaka från ett kort äventyr som känns som en längre period...

En längre bra period kan man säga.
Vi och jag, har sjungit massor *vill ha dig i mörkret hos miiig* i bilen under alla långa resor, stått i trosor och överkläder och paraply och försökt byta om till torra kläder mitt i hagelregn, varit med om psykbryt över att cappuchinon på mackedoncken inte kunnat levereras *asg*, sett en lycklig farmor få leta svamp i skogen, åkt runt bland torp och gårdar i både småland och skåne och blivit helt övertygad om att det snart är dags att  byta miljö, ja många roliga minnen har det blivit.


Hässleholmstävlingen:
Jo majsan slog nästan till i agilityklassen- sista pinnen jippie näää....strulade i slalom, missar mittenpinnar om och om igen. Hon kan inte riktigt utföra hindret i hettans tid och det är något vi ska ta tag i. Träna slalom med andra hundar som kör precis innan. Det måste bli tävlingslikt samtidigt som hon behöver mer säkerhetsträning. Det är bara på tävling det strular just nu.


Så ja, temat slalomstrul följde oss genom loppen.
Vi nådde de målen jag hade satt innan start i hopptrean. Dvs klara vissa delar och gladast av allt är jag över en slalomingång som inte var helt lätt för det fanns så många andra vägar och hinder i vägen :-) men min lilla älskling var på väg mot tunneln som låg precis intill slalom och sen när hon upptäckte min kropp och röst mot slalomet ändrade hon riktning och klarade det!!! Hon är sååå mån om att göra rätt på banan...*snutten*
Men klarade dock inte mellanpinnen...:-)


Sen diskade vi oss lite samt att hon började ag3 med att riva ?? första hindret...möjligen svängde jag till det för hårt och hon rev. Vet inte riktigt.
Så sen körde vi bara kontaktfält och dom gick kanoners!!!


Överlag nöjd med vår prestation men vi behöver träna mer banlikt. Dvs försöka hoppa in i träningsgrupperna oftare....


Valpen:
Och nu det mest spännande...anledningen till skånelandsresan..valpen!

Redan på fredagen åkte vi direkt till kristianstad för att kolla in dogsen.

Det blir förhoppningsvis--- om allt går som det ska--- en julvalp!!!!
En liten söt kelliegårdenvalp kommer flytta in och vi längtar redan....

Meningen var att jag skulle titta på den redan dräktiga mamman men jag blev liksom sååå förtjust i hennes dotter istället...så på den vägen är det. Och känner man att det klickar så ska man köra på den känslan. Det är min melodi! Det kommer hur som helst bli dom två linjer jag varit inne på från början med små förändringar i olika led.

Dessutom trivdes jag fint med uppfödaren Cima och det är en stor bonus!
Skönt att köpa hund från någon som kan sin ras speciellt som förstagångsvallare...

Hundarna visade även lite vallning och och frisbeesport!
Det har varit en lärorik helg...om än fylld med många och nya tankar.

Efter tävlingarna på söndagen hamnade vi där igen:-)
Vi testade våra hundar på frisbeesporten. Majsan tyckte det var kul, men det visste jag, dock har hon ett hårt tuggande på frisbeen så vi köpte den mjukare varianten som hon inte vill tugga på.
Vi körde ett pass sen i kalmar (påhälsning två)och hundarna älskar det verkligen! Det blev också en himla massa plåtande av hundarna men tyvärr vill min kamera inte starta helt plötsligt så den enda som sett alla bilder är mamsen..hoppas jag får igång den så jag kan lägga ut lite...


Det kommer bli ett namn som börjar med T...slutar med Luz ;-)


Bara och börja gnugga....


Gonatt, må gott!!!


/Jenny





 




 



Ovido - Quiz & Flashcards