Alla inlägg den 14 maj 2007

Av jenny - 14 maj 2007 12:55


Efter natten med john blund *ler* kommer här hela helgens bravader...


Maja vann som sagt hoppklassen i lördags och sen kom vi två på söndagen. De andra loppen var som det alltid är, solklara mattediskar:-)

 


Jag skiner som en sol och maja är snorpelorptrött:-)
Efter en helg tillsammans med Rally och Rullesöt så var man ganska trött.
Mycket nya intryck och jag tycker hon skötte sig jättebra. Speciellt med Jo´s pappa som var jättesnäll och ingav stort förtroende för att vara av manlig kön. Härligt för en matte att se sin hund växa...


Hoppklasserna har jag inte orkat analysera i skallen eftersom vi vann+kom tvåa. Finns alltid massor att slipa på men prio nu är mest att tighta upp svängar, öka hastigheter i slalom osv osv *ler* Men jag är nöjd för helgens mål var: att komma ihåg banorna (med endast tre varv runt på banvandringen+ stänga igen öronen för andras- gud så svårt osv..) samt få till flytiga lopp med skön känsla!! Och det tycker jag vi gjorde!! Det är ju andra gången vi tävlar klass 2!! I småland gick det ju åt fanders men jag var ju totalt okonsekvent med armarna så jag skärpte till mig nu.


Misstagen i agilityklasserna (för eget minnes skull):
glömde vinkla ner henne så hon flöt ut till balansen = hon följer slaviskt mina armar och jag borde nog startat från andra sidan och på annat sätt.

Andra dagen tog jag ur henne ur slalom för jag trodde hon gått in fel men publiken säger att hon inte gjort det och domaren inte dömt för det heller = ett misstag. Jag är så fokuserad på loppet att jag har selektiv hörsel och endast hör -fortare och kör på nu, från klubbkompisarna.
Sen tappade jag position och då föll allt. vi lekte ut tur banan och jag var jätteglad ändå. 


Nu ska vi ut och mysa i regnet, sen jobba!


/Jenny 











Ovido - Quiz & Flashcards