Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Vallning

Av jenny - 22 augusti 2008 21:08

Idag har vi varit i norrtälje och jobbat (känns det som) för SVÅRT var det..

Vi hade blivit varnade att dom inte rör sig för hundar men flyr från människor. Kombinerat med ett enormt drag åt ena hållet plus ett dike dit dom hela tiden ville...människor kommer ju inte ut där...


Första rundan såg Mini ut som ett frågetecken och jag tänkte att det här var nog ingen bra idé Jenny. En av dina sämre idéer...!!

Fåren bara glodde, var bråkiga och såg sura ut. Gick bara att fösa, driva var inte ens möjligt, då blev hon osäker för fåren agerade konstigt och inte enligt hennes erfarenheter.... Fokuserade på att lyda trots ny plats samt att hålla tempot-luuugnt!


Andra rundan 

Tänkte åter igen att nä usch det här är verkligen inte bra för självförtroendet för en ung hund som musen...men rätt som det var kom hon på att man i drivningen skulle kroppsvalla dom! Och vips var vi på fötter både får, människa och hund! Härligt!


Tredje rundan, vi jobbade vidare. Men mest för att hon hade SÅ svårt att slita sig från djuren! Jag tyckte det var nog för idag..
Men hon ville MER, så det fick hon;-)


Lät henne mest prova sig fram för fåren var verkligen svåra och jag ville mest förstärka hur duktig hon var!

Jag är verkligen glad att hon inte ger sig för lite motstånd utan verkligen kämpar. Lilla lilla söta musen. 


Majsan fick mingla och agera sällskapsdrottning under fikat och nosa av hela gården..utmärkt tyckte Majsan!


Nu sover alla sött! 








 
 
Mija

Mija

22 augusti 2008 22:26

Hur gick det med antagningen?

http://www.agilitybiten.se

 
Ingen bild

jenny

22 augusti 2008 22:55

Ville inte pajja den sköna känslan från dagen som var....antogs inga reserver:-(

 
Ingen bild

Mija

23 augusti 2008 21:52

kan du inte springa dit och hoppas att folk inte kommer på uppropet?

 
Ingen bild

jenny

23 augusti 2008 23:30

Dom har inget.....så det är kört för i år. Men jag ger mig inte..hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards