Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av jenny - 1 augusti 2008 14:08

Har anmält mig och musen till en massa roliga kurser:-) som är Greg och Susan inspirerade.
Jag är också sjukt sugen på en Finnekurs men måste försöka få hit någon av dom först...kanske åker jag dit:-)
Någon som är "på" eller vill hänga med?

Japp, blandar äpplen och päron och sen får känslan välja hur det blir med musens handling.
Majsan kommer nog tyvärr inte tävla eller kursa mer agility i år:-(
Så himla trist men jag kan bara inte tävla med en hund som ibland visar smärta. Det går inte. Hon är mitt hjärta!
Bara för att hon inte visar smärta just idag eller igår betyder inte det att hon är hel och att vi kan tävla imorgon..något är konstigt med hennes rygg och vad det nu är så kan det ju bli värre om jag prompt ska tävla och träna mycket. Hade ju precis dragit igång hennes träning på lite mer allvar iom körkortet och möjligheten att träna oftare. Men, allt blir inte som man tänkt sig och då får man ändra sin plan.
Ortopeden jag vill ta henne till har ingen tid förrän i september och tills dess blir det vardag och motionsträning samt agilityunderhåll för majsan.

Igår hade jag en av de absolut skönaste och mysigaste kvällarna på länge. Träffade jess och tervarna Ab och gick ner till badet. Vem badade tror ni?

Jaaaaaag! årets första bad. Sååååå underbart härligt. Det duggade lite lätt och vattnet var fantastiskt!

Viking line Ab (mina hundar) tyckte det var lite lustigt att jag var i badet och var urduktiga på att komma i land och vila lite då och då mellan simmandet. Igår fick dom simma vid två tillfällen. Märktes att dom var lite mer avslappnade och inte helt sjukt galna i vattnet som vanligt. Nu var dom bara galna liksom;-) Flytvästarna är superbra! Musen har fått jättefina muskler och blivit mycket mer stabil i kroppen är innan. Majsan har gått ner i vikt och ser fin ut.


Har också hunnit bevittna en valltävling, Ik1 i Nynäshamn. Det var kul och svårt att hitta dit. Men roligast var nog när jag kepsade på Kattis henne keps på näsan och drog bakåt utan att fatta att den satt i näsan och drog ännu mer *asg*.


I måndags var Gail och drillade oss igen, denna gången hos Johanna i vallentuna,(vilket ställe *wow*) och som vanligt mår man bra av hennes drillning. Hon är så ödmjuk och duktig och får alla att känna sig unika.

Hoppas hon kommer snart igen.


Nu ska jag packa grejer och på allvar flytta in i min lägenhet igen. Åka till arlanda och hämta en kompis och sen förbi fåren en sväng.


Ha det gott i solen!



Av jenny - 1 augusti 2008 13:47

På lördag kl 12 ska vi ses på täby-danderyds bk och träna hoppteknik-grunder.

Maila mig om du också vill vara med: jennysmejlbox (snabela) yahoo.se


Sen ska vi valla:-)

Ovido - Quiz & Flashcards