Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

Jobbig natt men bra dag...

Av jenny - 12 augusti 2008 12:29


Varit en jättejobbig natt. Min lilla favorittant mår inte bra och har skrikit massor. Jag lider med henne och förbannar hennes läkare som inte gör något. Skrev avvikelse på det och kommer fortsätta göra så tills någon börjar undra vad fan det är som händer. *arg*


Trots den jobbiga natten levde jag vidare *ler*..drack en latte, vilade lite och sen åkte jag till Catjabutiken i täby och fikade lite med hon som har den. Rekommenderar den affären-hon säljer inget hon inte skulle ge sin egen vovve. Mao mycket bra saker.

Lite gladare i hågen åkte jag till hagen och vallade. WOW! Vilken utveckling musen gjort bara av att vila ;-)
Hon kunde GÅ SAKTA mot djuren ;-) och skötte sig väldigt bra.

Kändes mer koncentrerad. Nu känner jag att jag vill börja sätta mer lydnad på henne. Har inte velat det för mycket innan, varför förstår jag bara själv men nu är det dags! Huvudsaken är att jag känner att det känns bra för oss. Jag känner ju min lilla Minumus..
Dessutom fyller Kelliegårdens S-kull ett år på torsdag!

Hände nåt som aldrig hänt förut..

Tränade lite fålla och stod utanför.  Mini blir ibland lite närgången och speciellt i fållan (naturligt )kombinerat med att griniga tackan tyckte att det räckte nu-  ledde till att hon började småstångas och stampa.
Jag höll mig lugn och fin utanför och litade på min fina hund (hade käppen i handen och kunde hoppa in ifall det blivit värre) som skötte det där såå fint! Musen stod kvar och talade mer eller mindre om för tackan att flytta på dig annars...och hon gjorde det på ett så bra sätt.
Hon behövde aldrig ta till tänderna (men signalerade att hon kunde)utan fick tackan att förstå att hon inte tänkte ge sig.Tackan gav sig men ville fortsätta sen igen och då stod musen bra till men jag tyckte det räckte för idag så jag hjälpte henne lite. Efteråt var musen SÅÅ nöjd med sig själv och hon hade växt flera centimeter *stolt*


Tror jag sagt det förut, det är så härligt att se sin hund växa...


Nu ska vi kasta grejer på tippen och sen svänga förbi hagen en sväng tror jag. Ikväll blir det lydnadsträning. Seriöst för första gången med en grupp :-)


Må gott/Jenny


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards