Alla inlägg den 10 december 2007

Av jenny - 10 december 2007 12:54


Vilken intensiv, intressant och annorlunda helg det blev!

Fanny Gott var här från norge och höll kurs för oss.

Helgens Aha upplevelse
Maja kan springa snävt och säkert med gregs hjälp.
Maja och jag körde en längre hoppkombination och jag LYCKADES få henne att tänka rätt, göra snääääva svängar och ingen tvekan what so ever om vägen! Helt fantastisk känsla. WOW! Allt förstås enligt Greg system. Fattar fortfarande inte hur det kunde gå så rätt?!


Har ju aldrig varit en fanatiker av nåt mer än att jag strävar efter kul agility. Men nu är det förändrat. Tänker inte slå i gregs system som vissa läser bibeln men tänker absolut försöka lära mig mer om det!


Jag är väldigt rädd för att fastna i någon annans tänk för mycket. Man kan lätt sluta tänka själv. Man lär sig inget om man inte prövar sig fram. Av misstag blir man bara bättre. Förhoppningsvis;-)


Helgens kommentar

"Man föds ju naken men nog har man kläder på sig ändå"

angående en diskussion om att anpassa/uppföra sig korrekt i livet. Normen är ju att man har kläder på sig:-)

Jag höll på garva ihjäl mig. Allvarligt det var riktigt kul sagt.


Helgens bekräftelse

Majsan ser inget värde i hindret slalom.
Vi tog fram lilla majsan för att se vad jag gjort för fel med farten. Det var som jag trodde. Majsan har noll sug och släpp till slalom. Hon kan tekniken men ser inget värde i själva hindret mer än att det kommer fler hinder sen.

Förklarar också varför ho ibland gör snabba slalom och slarvar just för att det finns mer lockande hinder efter.


Helgens känsla av -jag är på rätt väg med min valp
Mini, som första dagen tyckte det mesta var läskigt skötte sig som en dröm dag 2..vi gjorde framsteg i nosduttarna och fanny talade mycket om omvänt lockande och jag har ju kört det väldigt mycket och tycker det är en viktig grunddel. Yes, vi är på rätt väg känns det som.


Helgens kontaktfältsbeslut
Yep, vi ska köra nosduttar. Själva inlärningen är så rolig att det är värt all tid. Men vi ska akta oss för att traggla det för mycket. Väntar man för länge på att något ska bli perfekt blir det ibland ingenting istället:-)


Linda med Atte var här och det var en trevlig bekantskap:-)


Känner mig lite småstressad. nästa helg har vi tävling plus julfest på jobbet. Helgen efter är det julfirande, helgen efter det är det nyårsfest, helgen efter det har jag min 30årsfest. Så vecka 2 är min första lediga helg.


Men kul blir det:-)


Må gott!






Ovido - Quiz & Flashcards