Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Livet i allmänhet...

Av jenny - 16 oktober 2007 19:49

Hello!

Igår tränade vi i klubbens träningsgrupp och det var kul!
På tredje försöket gjorde vi rent lopp. Det var en VM bana.

Majsan överlycklig över att få köra!!!


Minisnorpen fick hänga med, mest för att vänja henne vid bilen som hon verkar må illa av...småkräks och diggar det inte alls.

Idag la vi henne i baksätet och vips tuggade hon på ett ben och somnade.......*frågande*

Så då var det löst..


Sen har det väl varit rätt jobbigt nu ett tag.
Främst för att valpen kommit hem i sin nya miljö där aktiviteterna förmodligen minskat. Säkert varit van vid mycket utevistelse och lek. Efter en vecka så liknade hon mest en orädd ångvält som pep och gapade så fort hon inte fick sin vilja igenom. Ta det kombinerat med att jag är konsekvent och envis i det jag gör och vill. Totalt motstånd.....;-)

Här har jag mitt pucko försökt få henne lugn genom att ta det lugnt och vara noga med mat och sömn/rastning/leka med mig,  tills vändningen kom....
Idag var hon nämligen med ut till skogen två ggr och gick på ängen (korta rundor) och gissa vem som plötsligt är mycket mer harmonisk och nästan har tid att kela också? Minisnorpen såklart...

Jag har liksom varit rädd att aktivera henne för mycket..

Känns skönt när man börjar närma sig den punkten där vi alla mår bra.

Kanske får jag sova gott i natt;-)


Det lilla jag tränar med valpen känns lovande. Hon är käck och smart och har väldigt ont om tid...livet kallar liksom. Hon är ett litet hjärta!


Sen har vi också hunnit anmäla oss till vallkurs..spännande!


I helgen blir det partaj, titta på valltävling, träna hund och SOVA!!!


Nu har jag inte rökt på 2.5 vecka...........duktig flicka!


Gonatt!!!!

Jenny och snorparna





 
 
Maria

Maria

17 oktober 2007 22:13

Hej
Vaf mysigt med din lilla minisnorp :) Även om det är jobbigt med valp så är det ju så mysigt oxå!
Vart har ni anmält till vallkurs?? *nyfiken*
// Maria

http://eros-vovven.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards