Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av jenny - 18 oktober 2007 23:34


Vi körde ett pass med en del av banan från igår.
Hon är så söt och mån om att göra rätt...min plutt!
Håller på med ett hoppa runt hinderstödkommando. Har lärt henne svänga runt ett träd relativt tight på kommando och överför det nu på ett hopphinder. Funkar rätt bra. Hon svänger redan i hoppet...

Får se om det funkar i verkligheten också.........;-)


Sen körde vi lite diskriminering på hinder...slalom/tunnel och hopp.

Händer ju faktiskt att det står slalom bredvid en tunnel:-)

Valpen lämnade jag in till pappa en stund, han hade haft det så valpfritt idag. Han säger:
- Heeeej hjalpen (valpen) med gullig röst.....AAAAAAAJ!!!! min näsa(med gäll röst) Det är en dinosaurie...


Höll på garva ihjäl mig.......


Jag är världens lyckligaste matte med två underbart mysiga tjejer.

Hur blir man så lyckligt lottad säg?


Nu ska jag sova flott!

Gonatt!!!!


Av jenny - 18 oktober 2007 09:20

Ok nu har min kära mor fått för sig, eller snarare översatt, att valpen ska hete typ mini fast på spanska..Minina........haha ok låt gå. Vi kör på det.
Jag säger mini mamma säger minina;-) det var det här jag visste när jag valde att inte låta valpen heta Spot...den skulle hetat nåt helt annat och det är förvirrande om inte för en valp att heta två saker. Störda sydamerikaner........*kärlek*


Minisnorpen har fått nya dagsrutiner och är numera mer harmonisk:-)
Två små upplet morgon och lunch var receptet. Samt lite mer röj/spring promenader.
Hon har till och med tid att kela. Härligt!
Mini är numera en riktiga arbetare och följer med till jobbet varej dag nästan.


Snart är det helg! Och idag ska jag och majsan träna lite agility hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards