Alla inlägg den 27 oktober 2007

Av jenny - 27 oktober 2007 11:30

Vaknade med tuppen och tog ut flickorna.

Efter lite frulle gick vi en längre tur i skogen.
Tänkte att vi kan gå ner till ängarna och träna lite på vägen. Men det första vi möter är en LÖS rasande mellanschnauzer vars ägare vänligt upplyser mig, då jag kallar in maja, att på ängen är ALLA hundar lösa på helgerna- bara så jag vet:-)


Jag kunde nästan inte hålla mig för garv!!! Eh tack för infot liksom eller?


Att kvinnans hund gärna hade attackerat oss, och stod och morrade åt oss typ 2 meter ifrån där jag stod och höll en bäbisvalp var liksom inget hon reflekterade över....

En del skulle väl blivit pissförbannade men saken är den att det här är "min" skog sen barnfötter och jag är van vid alla puckon som knallar omkring här.
Jag totalvägrar att bli på dåligt humör *ler stort* det är ju helg för sjutton!!

Dom flesta brukar sköta sig för dom vet att varken jag eller maja uppskattar lösa hundar- oavsett deras inställning. Lek eller påhopp- we are not interested you see!!! 
Men sen finns det några muppar som har noll respekt för naturen och alla som bor i den samt omgivningen som kanske inte uppskattar en blöt hund mellan benen på joggingturen eller den hundrädde hunden som bara blir ännu räddare etc. Listan kan göras lång. Eller ja värst av allt-  hundrädda. Ska dom inte få vistas i skogen?
Var har respekten för varandra tagit vägen?
Ska inte skogen få vara ett ställe där man ska slippa buffla och bråka sig fram som man får göra annars i storstaden?
En plats där alla kan vara i harmoni med naturen?


"Det är inte en rättighet att få ha våra hundar lösa i naturen, det är ett privilegium -som lydiga hundar har"


Nåja, mini skötte sig som vanligt stabilt och är en cool liten rackare. Har förbaskat bråttom till allt;-) Hon har dock koppel på sig (istället för linan) för annars rejsar hon bara -numera. Det enda hon inte gillar är skällande hundar...och när jag tänker på det har jag aldrig hört en hund skälla hos uppfödaren heller:-) men bor man med maja lär man vänja sig..

Majsan fick leta efter sina favvobollar, lattja lite och lyda lite.  Mini fick ett frukostmat upplet och lära sig att vänta uppbunden. Något vi övar varje dag på jobbet.


Igår hade vi klubbmöte och lillan betedde sig som hon aldrig gjort annat. Varit på bruksor alltså..så sött! Vi åkte alltså bussen dit också.
Tror Annakarin inte blev mer valpgalen än innan om man säger så...hehe

Sen hjälpte Patrik oss med att köra ett par tunnlar och det gick fint!

Och tant Iris, klubbens inventarie, var ett kärt återseende;-) puss puss puss...


Ikväll blir det lite släktbesök/tittapåvalpbesök.


Nu kallar städ och inköp!!!

Ha en skön helg och njut av löven för snart är dom ett minne blott.

Ps. den som väntar på nåt gott får snart se nåt :-)


Jenny & MiniMajs







Ovido - Quiz & Flashcards