Alla inlägg under juni 2007

Av jenny - 8 juni 2007 01:04


Idag badades det naturligtvis......

Sen åkte vi och tittade på ny bil jippie!
En till röd blir det:-)


Sen vill jag bara påminna om att det nu är sista dag för anmälan till bergslagsveckan.......jag undrar om man ska anmäla sig till öppenklassen på den lediga mellandagen? Jess vad säger du?


Jag har inget mer att säga mer än att jag ska bli ren och fin i gallan i helgen och jag ska bara slappa och MÅ bra! Ligga i hängmattan och läsa teori...


Och kanske behöver man införskaffa en ny baddräkt efter flera dagars kanonväder?

På gotland kanske kanske jag kan tänka mig ett bad.....


Gonatt! 




Av jenny - 6 juni 2007 12:52

Nu har Michelle (www.ballonheaven.se) varit i farten och roat sig:-)


 En hund? ett nytt svenskt vattendjur kanske....




 Nu är inte apporten för stor längre *asg*


Lite hängig.....*garv*


Varför kan inte alla hundar bära dame edna glasögon och ha små rädda westiesar på ryggen??


Aj lav jo mama!

Idag har vi cyklat, ätit god god nationaldagsfrulle ute i det fria.

Snart ska jag på nationaldagsfirande på ena jobbet och sen ska jag på disko med en jag har stöd åt.

Härligt dag!


/Jenny



Av jenny - 5 juni 2007 20:43


Vi har tjyvtävlat....ingen hemma eller vänner (normala då) visste nåt...:-)


Idag skulle vi testa tandvisning officiellt och det gick jättebra, 9,5 fick vi!
Toppen!
Vi skulle starta som nr 2 och oturligt nog börjar So-su bk skottträna två minuter innan vi skulle in.....:-(
Så det var bara att gå därfrån och direkt till agilityplan. Det brukar släppa när man ser en tunnel och heter Maja men allt var läskigt, inte ens tunnel gick och då är det galet.

Efter en stund gick vi ner igen eftersom vi skulle få prova igen och starta sist, snäll domare, men det gick inte heller så bra. Men vi körde hela programmet.

Inga nollor tror jag men en mycket loj hund som inte var kontaktbar där det behövdes.

Kanske kan tyckas dumt att tävla med en rädd hund men någonstans måste jag visa för henne att man måste komma över sina rädslor och att livet går vidare. Det gör jag INTE genom att stoppa undan henne...

Jag valde istället att visa henne att allt var okej genom att stötta henne genom momenten med ett leende och en vänlig ton.
Det kändes jättebra och såhär i efterhand sitter hon och tittar på mig med dom där snälla bruna ögonen som säger "jag älskar dig sååå matte" och den känslan är ovärderlig, oavsett hur det gick eller inte. Vi tog oss igenom svårigheterna som ett team!

Och är det inte det hundträning handlar om i slutändan, att vara ett team...?


/en väldigt nöjd Jenny med en maja som nu glömt allt och mest suktar efter kasslern på bordet *kom igen, langa hit en snåljåp*




Av jenny - 4 juni 2007 00:38


 

Här kommer den söta lilla valpen!!!

 








Ja ingen NY valp utan förstås Majsan...hihi nu satte nån i halsen hör jag:-)

 Också två bilder från påskön. Harmonin i livet......fattar inte att jag varit där och att det var SÅ häftigt overkligt. Längst ner är en moaifabrik samt överst de femton moaierna...



Man blir ju ressugen igen......sitter man o rotar bland bilder så finne rman lite guldkorn här och var:-)

Av jenny - 3 juni 2007 20:51

Igår vid ett-tiden började jag få kramper och jag ville tydligen avlivas på stört ;-)


Konstaterades sen efter många timmar och en spruta smärtstillande mmmmmmm att det var ok att åka hem. Det var samma som sist och nu fick jag även remiss till kirurg.

Toppen! Inte ens jordgubbar (denna gångens upphovsmakare)tål jag......och fort går det. På bara några timmar smäller det!

Tack alla fina människor som jobbar på kirurgen. Lika trevligt varje gång ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards