Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

Ett liv har slocknat

Av jenny - 22 juni 2008 23:42


Mammas bästa kompis, en människa jag känt i hela mitt liv, är död.

Dog i hjärnblödning under midsommarfirandet.


Jag är så otroligt jätte jätte ledsen...jag är 30 år och aldrig har någon jag verkligen känner för dött. Och kommer aldrig åter.


Hon hade mycket egna problem av alla sorter, men trots det så var det viktigaste i hennes liv att hjälpa andra. Just nu hade hon ett projekt med en skola i Boliva för fattiga barn. Inte sällan sålde hon saker till förmån för någon mindre lyckligt lottad människa i Sydamerika. Där fanns hennes hjärta. Hos folket...


Hon var så lycklig just nu...trots att hon visste att hon skulle dö snart. Det hade hon nyligen sagt till mamma. Men det hände fina saker i hennes liv och man kan säga att den sista tiden var nog den bästa i hennes liv.


I veckan ska vi säga farväl på det katolska viset, dvs med öppen kista.
Måste se henne en sista gång...


Livet är kort ibland. Krama varandra, se förbi varandras brister.
För en dag kan ni inte längre sitta i en rökig lägenhet i Tensta och dricka te och prata med världens ödmjukaste mest godhjärtade människa.

Tack M för att jag fick finnas i ditt liv.


Alltid i mitt hjärta / Jenny


 












 
 
Shanti

Shanti

23 juni 2008 00:14

Beklagar sorgen !

http://www.shaantivs.bloggagratis.se

 
christel

christel

23 juni 2008 14:18

Beklagar sorgen. Tragiskt när folk/djur dör. Jag vet hur det känns och har mist många kära i mitt liv, lika trist varje gång. Men tiden läker alla sår!!
Jag har Emenem uppfödaren i Hölö, hon har får :-). jag är jätte intresserad av vallning, men kan inte så mycket om det. går just nu kurs i varberg och det är stört skoj..kommer gärna till stockholm i framtiden..där är ju så mycket shopping ;-)
Blir inte kika på VM i år..tyvärr..hade varit skoj..
hälsn.christel

http://www.freewebs.com/xaxxa

 
christel

christel

23 juni 2008 16:33

Halloj igen. ja du, nu kom jag på att jag vet ju faktiskt inte vilken helg VM äro och vart det ska vara..vi dödliga har ej riktigt med koll vett du :D jag vet att det ska vara i sverige iallafall och att det brukar vara efter SM..tänk att jag borde veta mer sm ekipage och så..I know!! jag jobbar varannan helg..kan tänka mig att det ligger precis när jag ska jobba ell. tävla!!
Nu ska jag kila in till stan och fika med kömpisarna..see u

http://www.freewebs.com/xaxxa

 
christel

christel

23 juni 2008 23:43

jaha..givetvis..då jobbar jag! kunde jag tänka mig..jag brukar missa alla roligheter!! Varit träning idag med hundarna..härligt! Imorrn ska jag på vallkurs med Mac :-), jag har massor att lära mig..och det är mycket att hålla reda på..men jag lär mig väla??!
kramis

http://www.freewebs.com/xaxxa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards