Alla inlägg under februari 2008

Av jenny - 10 februari 2008 15:28


för nån dag sen var vi ner till badet. Mini fick vara lös för första gången på länge och lekte lite med maja och vips sprang hon i vattnet.

Såg SÅ roligt ut för hon liksom-eh what? vad hände nu då? såg ut som ett frågetecken och så sprang hon vidare.

Inge badkruka där inte. härligt!!! Tjejerna kommer få en underbar sommar ihop!


Inte lätt att få henne på bild..ålen.

Blöt...


Min lilla Minimus!


Tjejerna Bus..


SLUT:-) 

Av jenny - 7 februari 2008 09:36


Nu på morgonen var vi in till albano och tog stygnen då dom ville se hur allt blev. Det såg jättefint ut!
Mini var överlycklig och hade nog gärna stannat på albano.
Personalen var glada och några hade nog tagit hem henne.


I natt hade jag svårt att sova. Normalt är jag en sten. Lägger mig och zzzz så sover jag. Hade en del på hjärnan och klockan hann bli både tre och fyra. Så upp åtta- nice;-) ja vet.


NÄ nu ska jag lägga mig i soffan och vila lite. L Ä S kolla på våra bästa år! Jobbar senare idag. 


See ya! 


Av jenny - 6 februari 2008 14:27

 Salems Mördare?


Någon som ser den serien.*rodnar*

Jag har sett den så länge jag kan minnas. *rodnar ännu mer*

Det är en riktig skitserie men precis som en bloggare skriver

"Denna serie har väl gått i ungefär 326 säsonger och det har inte spelat någon som helst roll om man missat 2-3 säsonger så vet man ändå vad som händer (eller inte händer)..."

Exakt..men för första gången har jag inte heller hängt med ordentligt.
(Jobbade ju dagtid ett par månader- fy!)

VARFÖR.. HAR MARLENA MÖRDAT SÅ MÅNGA? Om det nu är hon...

Är djävulen inuti henne IGEN eller är det hennes tvillingsyster Samantha som vaknat till liv igen. Ja allt kan faktiskt hända i den här serien.


Frågan är också om Sami spelar minnesförlusten, det har hänt förut...när hon ville åt Austin och riggade sin egen olycka.


Kom fram nu alla bästa år nördar och berätta lite vad som hänt...hehe


Missade dagens program för jag hade ett annat program med mina vovvar.Det bästa med våra bästa år är att den går i repris på mornarna!!!


Ni so "missat" denna kanonsåpa..här finns original historien om programmet som sänts sedan- håll i er- 1965!!! Länkar och annat finns på den sidan också.

http://www.all-science-fair-projects.com/science_fair_projects_encyclopedia/Days_of_Our_Lives#The_first_episode

Ha en kalasbradag! Nu ska jag snart dra till jobbet!






Av jenny - 5 februari 2008 08:53

Dags att uppdatera med lite nya bilder. Ja några nya varje fall;-)

Mini är snart 6 månader och väger 10 kg.

Såg på vallreg att pappa jock ska få valpar igen i Sverige. "vill ha en till".



Här är smeten till den franska chokladkakan jag gjorde till min födelsedag...



Resultatet..mmmmmmmums! 


Min mudcake som jag också bakade......mumsi!


Det är ruskigt svårt att få till fina bilder där mini inte har röda och gröna reflexer i ögonen. Här kommer en "normal bild"---

 


Och en till..hon har fått eyeliner under det blåa ser ni...en ungdom..

 


Pappa jock, har ju aldrig visat bilder på honom.




Dedikerad till jessika.....hehe Snorp anropar Snorp!

 


Livet är najs!



Mini och hennes tuffa storasyster...stor och liten kan man säga. skiljer 15 kg på dom.


 


 Äntligen fick jag till några helkroppsbilder:-)


 


Rar....

 


Rarare...


Rarast...zzzzzzzz. Mini i "sin" fåtölj.

 



Det var allt för idag.

Nu ska jag åka hem från jobbet snart. Som vanligt sovit väldigt lite. Ska nog inte ta fler nattpass. Blir så trött av att ha sovande natt men utan sömn:-(


Kram Jenny

Av jenny - 3 februari 2008 22:07


För nån dag sen körde vi (jag och liten) vårt första bygga-värde-på-hinder-pass....

Oj, vad hon fattade snabbt. Kunde till och med ta rätt emellan hinderstöden och över den liggande bommen från vinkeln...råkade hamna i fel position men hon tog det ändå. Jag var helt överraskad över hur snabbt hon kopplade: önskat beteende = belöning.

Så rart!


Sen var jag lycklig så lycklig att jag hängde med mamma på konstutställning...det ni!!!


Idag har jag jobbat hela dagen och kvällen.

Fortsatt jobba med nosduttarna och att bara ligga kvar passivt trots rörelse och utmaningar.

Går bra och ännu bättre nu med duttarna när jag tillslut fattade/insåg vikten av det fanny sa på kursen om att ha rätt belöningspos. med nosduttarna. Annars får man ju dutt, se på matte, dutt etc....funkar ok men utan det där flytet.

Även majsan gjorde stora framsteg


Det som stör mig lite är minis eviga kamp om att få vara med och träna när jag tränar med Maja. Hon har ENORMa röstresurser den där minihunden. Men vi jobbar på saken...;-)


forts följer..





Av jenny - 1 februari 2008 17:34


Satt och surfade på bostadsförmedlingens sidor...hm Gröndal vore inte det något? Verkar finnas både vatten och natur i krokarna.


Funderar ju på att sälja min lägenhet och antingen flytta till landet typ hyra ett hus läs billig stuga i rimbo, vallentuna, åkersberga :-) eller helt enkelt hitta en hyressrätt. Varit i kö så länge nu så nåt får jag ju. Men däremot är jag typen som inte trivs i vilken lägenhet som helst;-)


Många saker ska uppfyllas.
Sökes:

Trivsam lägenhet som helst inte har hemska färger och massa plast överallt.
Relativt nära en bk.

Nära norr om stan.

Nära en fårhage eller nära täby

Inte ett lyhört hus..

Med balkong helst uteplats.

Bredvid charmig händig singel kille ehum jag menar nära mataffärer och kommunikationer. Rackarns djur som hoppar upp på tangentbordet ibland och skriver massa trams...



Å helst vill jag också att mina kompisar och deras hundar bor med fem minuters radie så man kan ses lite oftare än att sitta och fnittra och rapa i telefonen jämt.


En attans massa krav va..får väl flytta in i mina föräldrars garage och prenumerera på veckorevyn eller nåt annat knasigt.

Livet är inte lätt som en plätt sa den vise ankan och hoppade ner i badviken och simmade till island.


/Jenny 


Ovido - Quiz & Flashcards