Alla inlägg den 19 februari 2008

Av jenny - 19 februari 2008 22:53


Hello!

Jobb och jobb består det mesta utav. Nästa vecka är jag tokledig och då ska jag köra massor, göra halkbanan och teoriprovet. Det ni!
Sen ska jag och Åhza ut till fårmarken och kolla läget;-)


Helgen bjuder på lite roligheter i form av lydnadskurs!
Mestadels teori men på söndag får musen följa med för då är det lite med hund. Ska bli intressant att se hur hon beter sig bland andra hundar eftersom majsan lärt henne en massa dumheter. Nyttigt för liten mus att fara på egna äventyr då och då.


Nu när man har två hundar ser man så tydligt vad man gjort för fel i sin träning tidigare och hur mycket majsan styrt vår träning med sin starka vilja kombinerat med min okunnighet. Hon har hela tiden styrt belöningarna...
Istället för att jobba upp bra belöningar har jag täckt problemet med att "köpa" nya belöningar..som duger tills majsan tröttnat;-)
Jag som tyckte majsan var medgörlig och samarbetsvillig inser nu hur stor skillnad det är på dom två tjejerna. Annat vore ledsamt eftersom det skiljer sig en del på uppfostran.

Idag är jag lite klokare och i Musen finns en samarbetsvillig lite sötsak som bara vill mer och mer. Hon har lärt sig att belöningar inte är gratis eller valbara.
Majsan har nu efter träningsuppehåll fått börja med vårt viktigaste verktyg inför sommarens tävlingar: Belöningar!
Vi SKA ha massor med bra belöningar att jobba och tävla för!


Adjöken på ett tag. Har tappat suget att skriva just nu.

:-)
Jenny



Ovido - Quiz & Flashcards