Direktlänk till inlägg 12 februari 2008

Allan ballan is here;-)

Av jenny - 12 februari 2008 15:32

Jepps!

Lillan tror att hon är tuffare än tuffast och försöker blåsa omkull omgivningen med sitt ljud när hon spelar allan ballan och tror hon är häftigare än häftigast *fniss*
Vi andra, jag & Majsan,  tittat bara förvånat på varandra.....visualisera er en minimus med tuffdräkten på sig som blåser upp sig till He-man...


Men, det går över:-) hoppas vi..

Bara inne i den där allanballanåldern......
Vi älskar henne som allaballan också, hon är så rar den lilla musen *ler*


Annars har vi haft en mysig dag. Jobbade natten och sen när jag kom hem tog, "läs vi vuxna", majsan och jag en tupplur i soffan- nära nära och vi skickade till och med ut några zzzzzzzzzzzzzetan under tiden.
Väckta av lillan eller ja just det allan ballan som tyckte det var dags att hitta på nåt roligare än att titta på oss i evighet.


Båda fick köra lite upplet och sen så fortsatte vi med generalisering av duttarna-ute med störningar!

Dagens överraskning var att testa plexin på lillan.
Tänkte att när jag nu stundtals tänkt gå över till plexit (fortsätter med handduttar mellan frambenen) så ska den belöningen vara MASSOR mera värd än den på handen. Ska bli ännu mera vill vill vill!
Sagt och gjort. Fick inte riktigt det resultat jag ville först eftersom blodpudding var på tok FÖR gottigt;-) så hon började titta på mig efter varje dutt istället för att dutta vidare som vanligt...det var liksom lite FÖR gott va...
Gick tillbaka till dom andra godisarna och då gick det mycket bättre.

Det som förvånade mig mest var att hon gjorde typ noll skillnad på att det plötsligt var hårt underlag och inte en hand! Var som att hon inte ens märkte av det. Luktade inte ens på den. Bara duttade...
Toppen ju!!!!
Det är dock lite svårt att få belöningen att vara kvar på plexin om jag inte har den mellan frambenen alltså. Nån som har en ide? Rullar ju av....och då får jag nosande efter mat som jag INTE vill ha. ALternativet är ju att köra på just blodpudding eftersom den fastnar på plexit..hehe och bara sänka kriterierna lite i början så det inte blir för svårt för henne. Får nog bli så...:-)


Det här med duttarna får vi ju se om det lyckas och kan användas till agilityn, men annars så är det verkligen pyssligt och skitkul att hålla på och greja med. Och idag fick jag även för första gången se viktförkjutningen som blir av duttarna...det var faktiskt lite häftigt om man får säga så i sin egen blogg.
Vart ju nästan ett resultatkvitto på att vi är på rätt väg!

Nu ska jag fortsätta plugga teori- hjälp jag måste göra provet denna vecka. Annars blir jag faktiskt arg på mig själv!


Chao!





 
 
Ingen bild

Jessica

12 februari 2008 16:31

inte bara du som blir arg på dig, jag KOMMER att SLÅ dig om du inte gör det...

 
Ingen bild

jag

12 februari 2008 16:35

Ja ibland vill ju du slå mig..hihi som när jag läser kartor tex och vet bäst;-)

 
Ingen bild

Jessica

12 februari 2008 17:46

Exakt så du vet vad som väntar dig om du inte pluggar på nu...

 
Malou

Malou

12 februari 2008 19:31

Roligt att du kikat in! Jodå jag jobbar heltid i täby, konstigt att du missat mig. du får göra nya tappra försök om att se mig där, och ta med dig lillfian!
Så stor och fin hon blivit, ser framemot att se henne. Ha det bra!
/Malou

http://mellow.icentrum.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards