Direktlänk till inlägg 25 april 2007

smålandsresan...

Av jenny - 25 april 2007 23:46

Kalmar och ölandsresan...

Började bra. hundarna låg tillslut på varandra i baksätet och jag undrade om det var rätt hund jag hade med mig. Duktig tjej.

Väl framme i kalmar tog vi en sväng ut till kalmar bk. Det första som konstaterades var att deras hinder inte var förenliga med regelverket.
Helgas "kampen om hopphindrena" tog vid. ...

Vi andra byggde tält;-)

Första dagen- kalmar.
Majsan gick bra i hoppklassen och vi klarade den största svårigheten men diskade oss två hinder från mål.
Agilityloppet vill jag helst inte prata om...

Andra dagen- öland.
Gjorde vi en favorit i repris. Diskade oss två hinder innan mål. Härligt!Hopploppet kan vi dock förtränga.

Summasummarum: Maja klarade alla slalom, följer konsekvent min arm i de flesta fall, speciellt när jag är inkonsekvent, då gör hon som jag inte vill alltså= rätt enligt henne.  Min farliga ut-arm måste bort...jobbigt! Den kommer fram ibland..ett litet cpdrag jag har för mig ibland *fniss*
Maja var duktig och trött. mycket att hålla reda på hela tiden.

Jag är jättenöjd med både resan och resultatet. Och som toppen på moset hade pappa köpt en bil när jag kom hem. En KOMBI!!!!!
En skruttisbil men den rullar!
Tanken är att jag ska "köpa" den sen.*ser mysko ut*.....det är en undertidenpolisenrederutkrocken-bil...*jätteglad*

Här kommer lite bilder från helgen.....ska ta den på min nya bil också. Den ska heta Bruce....det låg kvar en bruceskiva i den...:-)

Hoppfejden...

Dennis lever livet på banan...

 

Yuri sover, fattas bara bälte och nackkudde:-)

 



Siv och stella "vilar" sig i form...enligt hennes egna utsaga minuten innan..


Ett kodakögonblick...kameran i handen och klick!
En underbar bild på en svenssonmedlem (fick jag veta sen) 


Maja vilar vid agilityplan, andra dagen. Tror hon är trött eller nåt;-)
Hon är varje fall tyst....sånt måste förevigas.

 

 

Snåla människor tänker Angie...suck! Dom bara äter och äter..men jag då?

 Så här dricker tervar...


 Ännu mera gooooos.... världens bästa tervgosesnorpelorp!


Trötta pappisgänget.. 


Såå söööt den lilla snorpan...

 

Idag fick jag behålla fingrarna....hehe

 


Idag har jag spolat rent alla utemöbler, haft besök av lille herrna däroppe och hans matte. Ränt runt i centrum och köpt in lite saker inför festen.
Mycket att göra.

Nu ska jag sova för imorn är det full agenda igen på festfronten...
Gonatt!!!

/Jenny






 
 
Reneth

Reneth

27 april 2007 10:21

Hej Jenny.
Jättefina bilder du har fått in i bloggen. Bra att Helga protesterade angående hindren. Kalmar ska köpa sig nya, så det är bra att de får lite påtryckningar.
Ja det är alldeles riktigt. Du vet Helga har kollen. Det är mellanbrorsan Simon och hans mediumhund King som tar sig ett gos. King är en omplaceringsmittel och de där två är sådana bundisar att King hänger med huvudet om Simon inte kommer hem när han ska. De bor numera tillsammans King och Simon alltså i Kristianstad. Nu undrar vi så klart om vi får norpa bilden från bloggen.

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Ingen bild

Reneth igen

27 april 2007 11:00

Hej Jenny

Vi tar gärna emot den med pappisvarning också. Vi gillar ju pappisar du vet.
fam mailadressen är leifaxel.svensson@telia.com

Ha det bra
Reneth

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards