Direktlänk till inlägg 16 april 2007

glad!

Av jenny - 16 april 2007 13:13


Eftersom jag råkade betala in till lydnadstävlingen så var det väl dags att börja träna med riktiga människor också.
Sagt och gjort, vi ställde upp oss och lisbet fick testa, funkade bra! Men det har vi gjort förut.

Sen såg vi Donald och Iris och tanken slog mig att jag borde träna med dom...men skulle jag orka en skällandes osäker snorpa?

Jag måste ju våga och lita på henne...


Iris,  som är dagens människostjärna ställde upp och följde mina instruktioner...dock glömde jag säga att själva momentet är intränat som en behärskningsövning där jag och andra försökt få henne ur position medvetet (först tränat stilla såklart).

Iris försökte, helt omedveten om mina tankar, försöka locka med sig henne för att ge henne godiset hon hade i handen, men se det gick inte majsan på *stolt* hon satt stilla med alla tassar i backen.

Min duktiga lilla snorpelorpa!


Sen förklarade jag för Iris hur vi tränat och hon fick locka henne ännu mer bort osv. Gick kanoners!

Det jag behöver lägga in är störning från kl 9 sett från mitt positionshåll. För där flöt huvudet ut och jag vill att hon ska titta på mig istället...

Men just det har vi inte tränat på faktiskt...


Sen kom Donald så himla lägligt och skulle prata med Iris varpå jag är snabb med att ta in henne fot och sen cirkulerar vi fot runt dom två och sen in i mitten tills vi sitter med maja mellan donald och mig. hon luktade lite på honom men gick fint fot runt- jättenära...vi talar cm....
Sen stod vi och pratade och hon skulle sitta stilla bredvid. Inte ett ljud.


Maja lekte med iris också..hämta bollenleken...och så kelade dom lite. Aningens misstänksam blick mot mig och sen ett stort "och var är min belöning då mamma"? *garv*


Så tack Iris och Donald som inte stirrade ut min hund och envisades med saker jag vet inte fungerar. Alla människor man möter har inte den ödmjukheten gentemot en osäker hund. Försöker ofta tvinga sig på henne för att visa att dom själva inte är farliga...men det handlar ju inte om det.


/gladast i världen Jenny



 
 
Helga

Helga

16 april 2007 20:38

jag pratade med min mormor idag. Å släkten kommer tydligen från kalmar! :D Hade jag ingen aning om. mormors mormorsfar ska tydligen ha målat lite i domkyrkan där. å mormorsmor var den som flyttade ifrån kalmar. Enligt ryktena var mormors mormorsfars mor en ryska som kom dit för att föda sin oäkting till son och sen adoptera bort honom och flytta tillbaka till ryssland... :)

paketet är skickat, blir spännande att se hur mycket pengar de tar. ;)

http://helgaw.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards