Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

Roadtrip till Tervuren

Av jenny - 22 mars 2008 22:55

Jahapp så var det dags för ännu en roadtrip för att titta på valpar. Denna gången var det Jessicas tur!


Resan var inte helt okomplicerad..bara att komma ut från täby tog nog en timme. Bilar hade krockat vid varje hörn- typ. Det var tvärstopp på E18. Typiskt. Men vi kom igenom och efter visning och prmenad vid vår fårhage/fårmarken  fortsatte vår färd mot Hexen house Kennel.


Jessica har ju sagt att tervvalpar är det sötaste som finns och varje gång har jag haft vädligt dålig hörsel ;-) för naturligtvis är bcvalpar finast!
Men herreminjesus vad fina dom är!!! Blev så tagen av dom fina valparna att jag erkände (!) att dom faktiskt var sötare än bcvalpar...och helt vilda! Totalt orädda för allt kändes det som. Stabila och framåt!

Som en korsning av brunbjörn och piraya! Hela kullen verkade jämn förutom en som utmärkte sig lite extra i form av "jag är vaken na na na na na alla andra sover men jag är vaken-jävulskap" *asg* Naturligtvis var det den valp Jess verkade vilja ha redan från inträdet i valphagen. Dom fann varandra DIREKT! Coolt!


Mamman till valparna var en mysig, kelig, söt tjej som även såg fin ut i kroppen. Kan ingenting om sånt men fick mig en intressant lektion i vinklar:-)av uppfödaren. *frågvis* Tervar kan vara så raka i fram annars. Och ska man köra agility så är det ju ett plus ur framförallt skadehänsyn att faktiskt leta efter en bra vinklad hund.
Pappan hälsade jag bara kort på och han såg stabil och ståtlig ut.


I deras hundflock fanns även en söt liten Pyssel (dvärgpinscher) som blev polare med Musen :-) ...Musen blev i övrigt även väldigt polare med barnen i huset som gärna velat behålla henne. Hon hängde i deras sovrum och jag fann henne så rart liggandes i deras säng och smaskandes kakor ;-)
Kennelmamma Åsa försökte sig på ett byte...ett stycke mellanpudel och en tygbädd med tak,  i utbyte mot lilla minimusen ;-) Erbjudandet godtogs inte!!! Hi hi...


Sen hade dom en så häftig Berger de Picard (tror jag dom kallas)- Aragorn hette den. WOW!
Såg ut som en megablandning från Spanien typ. Jag har sett en liknande förut och beundrat den men trott det var en blandras. Icke!
Pälsen var som en getpäls..lite fet sådär. Jag är ju lite fascinerad av raser som finns i så små antal här hemma. Träffade bla sveriges första Perro de Presa på den tiden jag var intresserad av andra typer av hundar ;-). Även Sveriges första Tosa Inu...det är lite spännande...*nördvarning*


I varje fall så är jag övertygad om att Jess kommer få en kanonvalp och en kanonuppfödare! Hade jag inte reagerat nåt på tervpälsen och ännu värre nu när jag är inne i en hemsk allergiperiod, så hade jag övervägt att ta med mig en hem jag med;-)


Hoppas jag får pilla lite på Jessicas valp..hehe.Tog massor med bilder som kommer så fort jag kan ladda ner dom. Saknar drivrutiner för det här hemma.


Förresten är det så roligt när Puff är hemma för hon är bäst!


/Jenny 






 
 
Marion med flock

Marion med flock

29 mars 2008 21:02

Hej!
Fann din sida via HH... Har en halvbror till valparna du var och hälsade på :) Visst är tervisar det goaste som finns :D

http://hem.passagen.se/flocken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards