Alla inlägg den 2 mars 2008

Av jenny - 2 mars 2008 21:26


En eftermiddag på banken.


Bankrådgivaren tyckte jag skulle spara si och så mycket varje månad för det va bra om jag ville åka på resa eller göra nåt speciellt.

Jag svarade att jag försöker göra saker i mitt vardagliga liv som gör mig lycklig hela tiden, istället för att vara extra lycklig en vecka per år....typ.

Hon såg lite förvånad ut. Ja tänkte jag. Hon räknar väl lycka i form av siffror och lysande dollarmärken.

Men, någonstans fanns det en gnista nyfikenhet i mitt svar som fick henne att fråga mig VAD jag gör...

Sa helt enkelt att jag håller på med hundar..då lös det i hennes ansikte och jag förstod att hon var med på noterna. Hon hade också hund.


Visst är det häftigt egentligen...att små håriga fyrtassade djur kan öka ens livskvalité så markant. Eller varje fall känslan av det.


200 % LYCKA för majsan......


/Jenny 



Av jenny - 2 mars 2008 00:12


Har funnit ett gäng vallningsfrälsta människor som vill vara med på det här fårprojektet jag nämnt tidigare. Jisses, plötsligt blev det verklighet!?! Verkligen kul att ni är PÅ!


Så nu letas det fårnät och stolpar må jag säga....vi behöver 200 meter till- minst!


Annars är jag helt sänkt av allerigmedicinen jag började ta igår. Sovit nästan hela dagen. Inte bra. Fattar inte varför jag ska bli så låg av det liksom...

Imorn är det köra och läsa teori och nästa vecka skriva det där försenade förbenade provet!


Har även bestämt mig för att bi kvar i täby över sommaren. Ska försöka hitta nåt här i krokarna och tills dess får min kompis bo kvar i min lägenhet. Det blir bra så. Sommaren går ändå åt till: jobb, agilitytävlingar, FÅR, får och får:-)


Lite mycket utgifter bara...vappu kommer hit i maj, i april är det vallkurs, sen i juni är det janssonkurs, vallkurs igen i aug osv osv...hua! Oxå fåren på det......


Man lever bara en gång...borde faktiskt köpa mig en till hund också;-)



 /Jenny







Ovido - Quiz & Flashcards