Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

Majsan

Av jenny - 22 mars 2008 22:36

Starka viljor


Majsan har inte haft det lätt sedan Musen kom hem. Plötsligt är hon inte 150% i centrum och behandlad som den lilla prinsessa hon är. Den närmsta tiden har hon förvandlat sig själv till en dryg drottningmartyr....älskad men komplicerad och med en vilja av stål!

Hur jag än vridit och vänt på det har hon hamnat i kläm- tycker hon!
Valpar tar TID. BEHÖVER tid för att bli bra..något som majsar inte förstår. Hon är en hund. Om än väldigt drottninglik;-) och tycker att världen kretsar och SKA alltid kretsa kring henne. Något hon tydligt visat genom diverse olydigheter och trots gentemot mig...allt för att jag ska SE henne!


Idag hade vi vår sista fight om vem som ska göra vad, när, och inte!


Matte fick NOG!


Klev in genom hallen och satte mig vid bordet och tänkte att nä, det här funkar inte längre.  Jag vägrar att ha en sån här relation. Där vi hela tiden tjafsar om något. Majsan tycker faktiskt om sin lillasyster men det är nåt som är fel. När jag tränar med dom i omgångar blir det tjafs, när vi är ute tillsammans och promenerar blir det tjafs ibland, beroende på om jag orkar ta tjafset eller struntar i det. ..Majsan gillar helt enkelt inte att Musen stjäl hennes tid från mig.
Hmm..Så det handlar om tid
tänkte jag där i stolen.

Fasiken vad korkad jag är. Majsan behöver riktig egen tid med bara MIG.
Inte egen tid som i att, hon får träna med mig ensam med Musen på andra sidan grinden, utan egen tid -HELt utan- den där löjliga fjompen;-)


Så i em drog jag med mig henne ut (medans musen sov) och vi körde ett UNDERBART agilitypass! Bara vi två...inget tjafs, inget trots bara ren skär vilja! MIN UNDERBARA MAJSAN är tillbaka!

Det var liksom det som behövdes. Att får vara ENSAM med sin matte.

Hon såg såååå lycklig ut.  


Var det så enkelt liksom? 


/Jenny 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards